Pražský dopravní podnik chce nového šéfa vybrat více transparentně

Pražský dopravní podnik se připravuje, že svého generálního ředitele poprvé v historii vybere jiným způsobem než jen na základě politických dohod. Členové dozorčí rady dnes dostali od personálního ředitele firmy návrhy různých způsobů výběru.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dopravní podnik Praha.

Dopravní podnik Praha. | Foto: Filip Jandourek

Kromě otevřeného výběrového řízení se nabízí ještě možnost využít služby specializované agentury. Zítra o tom bude pravděpodobně jednat i Rada hlavního města a současně valná hromada podniku. Primátor Bohuslav Svoboda na ní chce navrhnout zúžení dozorčí rady a částečnou výměnu odborníků za politiky.

Podle člena dozorčí rady dopravního podniku a prezidenta Federace profesních odborů Jiřího Obitka je důležité především to, aby byl výběr nového generálního ředitele pražského dopravního podniku transparentní.

„Zadání musí být jednoznačně vedeno tak, aby bylo širšího charakteru,“ uvedl Jiří Obitko s tím, že za klíčové považuje i složení komise.

Přehrát

00:00 / 00:00

Člen dozorčí rady dopravního podniku a zástupce odborů Jiří Obitko a šéf headhunterské firmy Bubeník Partners Jan Bubeník mluví o situaci pražské DP v Ozvěnách dne na Radiožurnálu

„Aby to bylo transparentní, tak moje úvaha je, že by tam měli být přítomni jak akcionáři, zástupce zaměstnanců, třeba například někdo nestranný, respektovaná osobnost, nebo některý z odborných ředitelů DPP,“ řekl Jiří Obitko.

Pražský dopravní podnik podle něj není v krizi, nepotřebuje krizového manažera, ale je potřeba, aby jej někdo řídil a nastavovaly se procesy tak, jak je běžné v tak velké akciové společnosti.

Naopak šéf headhunterské firmy Bubeník Partners Jan Bubeník se domnívá, že dopravní podnik je „svého typu“ v krizové situaci.

„Je tam bezvládí. Myslím si, že časový prvek tam hraje docela klíčovou roli,“ vysvětlil Jan Bubeník.

Na manažerovi, který přijde do dopravního podniku bude spočívat podle něj nejen provozní řízení docela komplexní společnosti, ale i řešení závazků z minulosti, což vyžaduje specifické znalosti a dovednosti týkající se toho, jak řešit trestněprávní kauzy.

„A ten tlak je velký. Firmy to řeší tak, že si najmou do podobné situace člověka, který ji vyřeší, který má zkušenost s podobnou situací, vyřeší tu krizi, a mezitím hledá člověka, který potom, řekněme, dlouhodobě vede tu firmu v takzvaném normálním režimu,“ doporučil Jan Bubeník.

Veronika Sedláčková, Eva Presová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme