Předlužené Aero dostalo od vlády poslední šanci

Aero Vodochody musí do konce příštího roku projít zásadní ozdravnou kúrou a pokud se ani pak nepostaví se na nohy, vláda mu už nepomůže. Dnes to řekl ministr průmyslu a obchodu Milan Urban manažerům společnosti i jejím řadovým zaměstnancům. Je to poslední šance, kterou firmě stát dává.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

L-159 nad mraky

L-159 nad mraky | Foto: Jan Kouba

Zatím ale Aero může s podporou vlády počítat. Ministr Urban doufá, že se restrukturalizace podaří a více než 1600 zaměstnanců tak nepřijde o práci. Současný kabinet už rozhodl, že za společnost, kterou po nedávném odchodu amerického Boeingu plně ovládá stát, zaplatí dluhy ve výši téměř 10 miliard korun.

Ministr Urban zdůrazňuje, že je to naposled. "Vláda není připravena platit nějaké další závazky, další dluhy za Aero Vodochody."

Prezident firmy Antonín Jakubše říká, kdy bude hotov plán změn, a to jak ve struktuře Aera, tak i v jeho výrobních programech. "My jsme názoru, že v prvních týdnech příštího roku že to bude projednáno ve vedení společnosti, v představenstvu a dozorčí radě."

Mezi hlavní cíle patří dokončení auditu vojenských i civilních projektů, jako jsou například bitevníky L-159 nebo dopravní stroje Ae-270 Ibis a další. Pokud se ukáže, že některé z nich jsou neperspektivní, firma je zruší. Z červených do černých čísel se už dostala výroba vrtulníků Sikorsky, výnosné jsou i opravy starších letadel Albatros.

Společnost také nabídne své tovární letiště k civilnímu využití, protože je blízko metropole. Letiště v Praze-Ruzyni je navíc přetížené.

Marika Táborská, Pavel Otto Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme