Předvolební kampaně politických stran startují

Politické strany se chystají do boje před senátními a komunálními volbami. Předvolební kampaň už zahájila sociální demokracie včera v Hodoníně, ODS startuje s kampaní právě dnes. Věci veřejné spustí předvolební boj v sobotu. Oproti tomu TOP 09 i komunisté začnou Čechy k volebním urnám lákat o týden později.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Senát

Senát | Foto: Tomáš Adamec

Největší strany utratí v předvolební kampani desítky milionů korun. Občanští demokraté za kampaň utratí 50 milionů. „Nebudeme si půjčovat, zároveň ale nezastírám, že situace ODS je poměrně napjatá po relativně dlouhých a vypjatých volbách do poslanecké sněmovny,“ přiznává senátor Richard Svoboda, volební manažer ODS.

Přehrát

00:00 / 00:00

O předvolební kampani ODS mluvil na Rádiu Česko senátor Richard Svoboda, volební manažer občanských demokratů.

ČSSD se chystá za kampaň utratit také 50 milionů a pozadu nezůstávají ani Věci veřejné, které do předvolební kampaně investují 40 milionů korun. Třetí z vládních stran, TOP 09, si naplánovala, že za volby neutratí více než 28 milionů korun.

Hlavním motivem kampaně občanských demokratů má být podpora odpovědných a solidních reforem. „My obhajujeme 18 křesel v Senátu. Ani v nejtajnějších snech nedoufáme, že se nám to podaří. Já bych považoval za úspěch, kdyby ODS byla v senátních volbách nejúspěšnější stranou. To znamená, kdyby měla nejvíce senátorů ze všech politických stran, které soutěží,“ říká Svoboda.

Politoložka Anna Matušková na Rádiu Česko upozornila, že částky, které největší strany chtějí na nadcházející kampaň vynaložit, nejsou nikterak malé.

Přehrát

00:00 / 00:00

O startující kampani hovořila politoložka Anna Matušková na Rádiu Česko

„V roce 2006 investovala ODS do celostátní kampaně 120 milionů, to znamená, že do komunální a senátní kampaně 50 milionů korun je značně vysoká částka. Zejména i vzhledem k tomu, že tady si v mnohem větší míře senátní i komunální kandidáti kampaň částečně spolufinancují.“

„A zase je třeba chápat, že každá senátní kampaň je jiná. To znamená, že ta celostátní, kam strany dávají nejvíce peněz, má prostě význam ve velkých statutárních městech, kde se lidé budou podle toho rozhodovat. Ale čím je to město nebo obvod menší, tam samozřejmě větší roli hraje samotná osoba kandidáta,“ připomněla politoložka.

Do volebních místností se Češi vydají v pátek 15. a v sobotu 16. října. Třetinu republiky čekají doplňující volby do Senátu České republiky, všichni pak mohou jít vybírat své favority do zastupitelstev obcí, měst a městských částí ve statutárních městech.

Tomáš Pavlíček, Lenka Rafaelová, Klára Bílá, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme