Přehled tisku: stávky řidičů autobusů, rychlovlaky, dražší kanceláře, dědictví zatížená skrytými dluhy

V českém tisku se v úterý dočtete, že řidiči autobusů v Praze a Brně hrozí stávkami. Požadují totiž změny kolektivních smluv a chtějí jednat o vyšších platech, píšou o tom Hospodářské noviny. Podle regionálního Deníku by vlaky mezi Brnem a Přerovem mohly začít jezdit rychlostí až 200 kilometrů v hodině od roku 2025. Více si přečtěte v přehledu tisku, který sestavil Radiožurnál.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Autobus MHD Praha

Autobus MHD Praha | Foto: Archiv DPP, Petr Hejna | Zdroj: Dopravní podnik hlavního města Prahy

E15

Firmy si za kanceláře připlatí - to je titulek E15. Deník odhaduje, že se letos manažeři budou shánět po 350 tisících metrech čtverečních kancelářských prostor. Nabídka je ale jen zhruba poloviční. Firmy se tak musí připravit na zdražení. Nájmy za prvotřídní kanceláře v centru Prahy se letos podle poradců dostanou na 20,5 eura měsíčně za metr čtvereční.

Babiš kritizuje nařízení o minimálních mzdách pro řidiče autobusů, chce ho zrušit

Číst článek

Hospodářské noviny

V Hospodářských novinách se dočtete, proč řidiči městských autobusů hrozí stávkami. Jak v Praze, tak v Brně žádají změnu kolektivní smlouvy a vyjednávání o vyšších platech. Odbory mají silnou pozici. Řidiči jsou totiž pro dopravce v současné době cenným zbožím. V městské dopravě je jich nedostatek a ti stávající musí stále častěji jezdit přesčas.

Regionální Deník

Mezi Brnem a Přerovem by mohly začít jezdit vlaky až dvousetkilometrovou rychlostí od roku 2025, píše regionální Deník. Čtyři z pěti úseků plánované stavby nedávno dostaly zelenou od úředníků posuzujících vliv na životní prostředí. Stavět je dělníci můžou začít už za tři roky.

Právo

Na dědictví zatížená skrytými dluhy upozorňuje deník Právo. Notáři totiž často nemusí přijít na všechny závazky, které jsou na zemřelého napsané. Dluh ale přechází rovnou na dědice. Jedinou možností je, chránit se preventivně už při pozůstalostním řízení.

Kateřina Součková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme