Přehled tisku: zvedání mezd, nedostavěné dálnice i plastické operace na sociálních sítích

Ve čtvrtečním tisku se dočtete, proč je právě nyní nejlepší čas říct si o navýšení mzdy. Na toto téma se zaměřují Hospodářské noviny. E15 zase píše o tom, jak by se mohly zmírnit dopravní potíže na východě Prahy. Řešením můžou být vlaky. Víc v přehledu tisku, který připravil Radiožurnál.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Peníze, finance, bankovky (ilustrační foto)

Peníze, finance, bankovky (ilustrační foto) | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: Český rozhlas

Mladá fronta DNES

Nový manuál, který dostanou úředníci ministerstva dopravy, by měl pomoci v boji proti podezřele nízkým cenám ve výběrovém řízení, píše o tom Mladá fronta DNES. Manuál ale úřadům umožní vyloučit ze soutěže nabídky nižší než 70 procent takzvané předpokládané ceny. Soutěžení zaměřené na nejnižší cenu je nebezpečné třeba pro subdodavatele - kazí totiž vztahy mezi nimi a vítězi zakázek. Ti aby zakázku získali, musí balancovat na hraně nákladů. Pak tlačí na subdodavatele, aby jim šli také s cenou dolů. Řadě českých firem tak podle Mladé fronty DNES hrozí krach.

V Praze se chystá na 30 velkých oprav silnic. Kde letos hrozí největší dopravní komplikace?

Číst článek

E15

Dopravní potíže na východě Prahy by místo aut mohly zmírnit vlaky, píše E15. Deník zmiňuje, že právě v téhle oblasti není dostavěný Pražský okruh. Hlavní město už dostalo nabídku na linku z Roztok do Hostivaře od společností Leo Express a RegioJet. Na trati teď jezdí vlaky Českých drah s kapacitou až 210 míst k sezení - ale jen o víkendech a svátcích. V pracovních dnech cestují jen mezi Roztoky a Libní a na prodloužení linky do Hostivaře prý dráhy nemají kapacitu. Praha má ale podle E15 o tento úsek velký zájem. Potřebuje totiž alternativu k automobilové dopravě.

Hospodářské noviny

Nejlepší čas říct si o přidání. To je titulek hlavního článku Hospodářských novin. Česká ekonomika se pohybuje na vrcholu svého růstu a nezaměstnaných je minimum. Firmy tak musejí zvedat mzdy, nejen proto, aby získaly nové zaměstnance, ale aby si udržely i ty stávající. Tlak na vyšší mzdy je ale může dostat do potíží. Hospodářské noviny uvádí příklad obchodů Lidl, který nabízí nástupní plat až 28 tisíc korun, v Praze dokonce ještě o tisíc víc. To je 25procentní nárůst oproti minulosti. Ve výši mezd tak Lidl konkuruje celé řadě pozic, kde je potřeba vysokoškolské vzdělání. Nové kolektivní smlouvy teď začaly zaměstnanecké odbory domlouvat i v dalších řetězcích.

Ekonom

Týdeník Ekonom se zaměřil na to, proč nebude dálniční síť v Česku dostavěná ani do roku 2050. Magazín sestavil deset důvodů, proč Česko v její výstavbě tolik zaostává. Na dálnice řidiči čekají třeba kvůli nekonečným stavebním řízením, chybějícímu zákonu o liniových stavbách nebo váznoucí spolupráci ministerstva dopravy a jednotlivých měst a krajů. Dalším z problémů dálnic je podřadná kvalita. Stará dálnice z Prahy do Brna vydržela dvakrát tolik, co nové betonové. Opravy a modernizace se protahují i kvůli tomu, že by cenu zvedly náklady za práci v noci.

Praha neschválila novelu stavebních předpisů. Trojkoalice chce víc času na prostudování

Číst článek

Deník 

V Praze by se měla zmírnit pravidla stavebních předpisů pro výstavbu bytů, zmiňuje to Deník. Pravidla platí asi dva roky, ale teď by z nich mohl zmizet požadavek na povinné oslunění. Díky tomu bude jednodušší proměna kanceláří na běžné byty.

Teď musí stavitelé propočítat například to, jestli tam bude svítit dost dlouho nebo jestli i v přízemí dopadne světlo aspoň na třetinu plochy bytu. Developeři upozorňují na to, že to komplikuje klasickou blokovou výstavbu, jaká je teď třeba v Dejvicích nebo na Vinohradech.

Právo

Kvůli touze vypadat dobře na sociálních sítích lidé stále častěji chodí na plastickou operaci. Přečíst si o tom můžete v deníku Právo. Pacienti často zveřejňují i fotografie z předoperačního období, průběhu operací a jejich výsledcích. Může se tak snižovat strach u lidí, kteří by jinak na zákrok nešli. Sociální média ale vytváří i falešná očekávání, že každý zákrok je snadný a neexistuje při něm žádné riziko. V souvislosti sociálních sítí a plastických operací se objevuje trend barterové spolupráce. Uživatel s vysokým počtem odběratelů nemusí zákrok u plastického chirurga hradit výměnou za příspěvky na jeho sociálním médiu. V zahraničí jsou sponzorované posty označovány, ale v Česku to podle Práva zatím zvykem není. 

Barbora Valášková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme