PŘEHLEDNĚ: Reakce politiků na odvolání ministra školství Marcela Chládka

Ministr školství Marcel Chládek z ČSSD s největší pravděpodobností ve vládě skončí. Premiér Bohuslav Sobotka ho chce odvolat kvůli údajné šikaně podřízených na resortu školství. Politici odvolání ministra převážně vítají, jako důvod zmiňují kromě informací o nevhodném chování také některé Chládkovy nápady na změny ve školství.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Marcel Chládek | Foto: Filip Jandourek

Petr Fiala (ODS), předseda strany a bývalý ministr školství
„Působení ministra Chládka v čele resortu nepřineslo žádné potřebné změny. Vyhýbal se řešení klíčových problémů, takže myslím, že hodnocení pana premiéra (Sobotka označil Chládka za nejlepšího ministra školství za posledních deset let, pozn. red.) je spíš zdvořilost, kterou ani on sám nemyslí vážně.“

„Panu premiéru Sobotkovi muselo vyhovovat v rámci jeho populistické politiky, že pan ministr Chládek vlastně nic podstatného neřešil a vydával jenom populistická prohlášení do médií. Jsem skutečně přesvědčen, že důvod, jak ho uvedl pan premiér, je pravdivý, a že ho odvolal právě proto, že se nevhodně choval k podřízeným.“

Premiér navrhne odvolání ministra Chládka, kvůli informaci o šikaně podřízených

Číst článek

„Pan ministr Chládek našel ve skříni některé klíčové dokumenty, které připravoval tým pod mým vedením na ministerstvu školství. Vzal je, ideologicky je upravil a předložil je do Poslanecké sněmovny. Ale opravdu podstatné věci jako je třeba financování regionálního školství, špatná struktura oborů v rámci odborného vzdělávání na SŠ a celou řadu dalších věcí vůbec neřešil.“

Anna Putnová (TOP 09), místopředsedkyně sněmovního školského výboru
„Rozhodnutí premiéra mě nepřekvapilo, protože se mi zdálo, že v poslední době na ministerstvu gradovala agónie. Očekávala jsem – ne v tak krátké době, ale v nějaké historicky krátké době – že se bude muset situace na ministerstvu školství začít vážně řešit.“

„Resort pod vedením pana ministra Chládka dělal některá zásadní pochybení, destabilizoval školství. Pan ministr přicházel s řadou nápadů a názorů, které neměl prověřené, neměl je vydiskutované s reprezentací škol, neměl je vyčíslené. To byla taková smršť nápadů, která školství do značné míry znervózňovala, a speciálně v regionálním školství to způsobilo značný chaos.“

Vojtěch Filip (KSČM), předseda strany
„Je to v jeho (Sobotkově, pozn. red.) pravomoci. On pravděpodobně nechce nést odpovědnost, kterou by těžko zdůvodňoval před občany, takže ve své pravomoci toto navrhuje. Nemám, co bych jiného k tomu dodal.“

Marian Jurečka (KDU-ČSL), první místopředseda strany a ministr zemědělství
„Informace (o údajně nevhodném chování ministra k zaměstnancům, pozn. red.) poprvé prosákly na veřejnost po dvou třech měsících, co byl pan ministr Chládek v úřadu a po celou dobu až do dnešních dnů se tu a tam objevovaly. I ke mně se dostaly od lidí, kteří na ministerstvu například v minulosti pracovali – říkali, že tam situace není optimální, není dobrá. Je to asi zodpovědné rozhodnutí pana premiéra, že se dnes k tomu rozhodl.“

Jan Chvojka (ČSSD), místopředseda poslaneckého klubu
„Myslím, že nebyl špatným ministrem. Snažil se určité věci napravovat, snažil se o to, aby učitelé i personál ve školství měl vyšší platy. Snažil se nějakým způsobem rozhýbat zákon o vysokých školách, ale i školský zákon, který řeší nižší školství. Já ho hodnotím jako dobrého ministra.“

„Je divné, když se v Mladé frontě Dnes, která patří Andreji Babišovi, objeví na první stránce článek o kolegovi z jiné vládní strany, který je velmi negativní. A potom se na druhé straně objeví jako náhodou článek, který mluví o tom, že pan Babiš nechce dát panu Chládkovi nějaké peníze. To je úsměvné a může se to jevit jako účelové. Já prostě Mladé frontě nevěřím, že je nezávislá, to podle mého názoru bohužel není.“

Jiří Zlatuška (ANO), předseda výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu
„Je to nepochybně poslední kapka, která znamenala, že s tímto ministrem vláda nemohla pokračovat. Lišil bych se v pozitivním hodnocení, co se týká náplně činnosti. Ono snažit se o to, aby měli učitelé lepší platy jenom tím, že si říká o to, že má státní rozpočet přidat prostředky a opomíjet zásadní problémy, které jsou uvnitř, které se týkají třeba obrovského plýtvání peněz, nehospodárného využívání kapacit na školách nebo obrovského množství neobsazených studijních míst na školách, které se uměle drží při životě, systému financování regionálních školství… Tohle všechno jsou věci, které zůstávaly mimo mediální pozornost, mimo to, co mohlo na ministrovi Chládkovi zaujmout v záři reflektorů nebo záběrů kamer.“

Český rozhlas, Mirko Kašpar Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme