Přestavba vodochodského letiště na mezinárodní terminál je nereálná

Přestavba továrního letiště Aera Vodochody na velký mezinárodní terminál, který by konkuroval pražské Ruzyni, je nereálná. Alespoň se na tom shodují odborníci z firmy. Zatímco některé podnikatelské záměry počítají s odbavením až pěti milionů cestujících ročně, podle expertů připadá v úvahu nejvýše jeden milion pasažérů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letištní hala

Letištní hala | Foto: Jan Rosenauer

Českému rozhlasu 1- Radiožurnálu to řekl člen představenstva společnosti Jan Vachek, který za záměr většího využití letiště pro civilní účely zodpovídá. Dodává, že Vodochody mohou mít nejvýše satelitní význam.

"Dvě tak velká letiště by se tu ani neuživila. My vidíme mezi Ruzyní a potenciálním letištěm Vodochody spíše vhodnou spolupráci. Ruzyně je vhodná na velké a střední typy letounů a vodochodské letiště by mohlo být na nižší kategorii letounů, které mohou být pro Ruzyni z hlediska počtu odbavených cestujících, poplatků a podobně nezajímavé," vyjádřil se Vachek.

Pokud by letiště mělo odbavit pět milionů cestujících ročně, muselo by na jeho ploše každý den přistávat 20 obřích strojů Airbus A-380 nebo rovná stovka menších Boeingů 737. Potenciální zájemci o privatizaci firmy přesto plánují po rekonstrukci a dostavbě nutného zázemí odbavit ve Vodochodech až pět milionů cestujících za rok. Jan Vachek to považuje za nesmysl.

"Náš konzervativní odhad je, že by tu mohlo být okolo milionu cestujících za rok. Musíme si uvědomit, že Bratislava loni dosáhla milionu cestujících a považují to za úspěch. Rozvoj tohoto letiště je možný do rozměru regionálního nebo satelitního letiště, které je blízko Prahy a má poměrně výhodné podmínky pro cestující z hlediska dopravní dostupnosti. Máme tady nedaleko letiště, několik set metrů je dálnice D8," říká Vachek.

Současná vláda privatizaci největší české zbrojovky nedávno zastavila. Nový kabinet, který vzejde z voleb, bude muset prodej urychleně vyřešit. Předlužené Aero se potácí v nejistotě a další otálení by jen prodlužovalo jeho současnou agónii. Jedním z největších lákadel pro možné investory je právě tovární letiště. Proti jeho rozšíření protestují lidé z okolních obcí.

Pavel Otto, Marie Matúšů Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme