Při cestě do zahraničí si dejte pozor na počet reflexních vest uvnitř vozidla

Počasí v Česku lyžařům příliš nepřeje. Ti, kdo se chystají za lepšími podmínkami do zahraničí, by si ale měli zjistit, jakou povinnou výbavu v autě v různých zemích musí mít. Předpisy se můžou totiž dost výrazně lišit a pokuty nejsou malé. Příkladem mohou být reflexní vesty.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Policisté prohlížejí vozidla, ale například i autobusy

Policisté prohlížejí vozidla, ale například i autobusy | Zdroj: ČTK

Zatímco u nás je výstražná vesta součástí povinné výbavy, tím pádem musí být v autě k dispozici, ale jen jedna, v některých zemích ji musí mít pro případ nečekané situace každý, kdo v autě cestuje.

„Francie, Itálie, Slovinsko, Slovensko, Maďarsko, to jsou státy, kde je potřeba mít reflexní vesty pro každého ve vozidle. Barva vest musí být oranžová, žlutá, nebo červená. Zelená vesta zde není tolerována, jelikož ji nosí policisté, a jsou za to pokuty,“ vyjmenovává Petr Vodička z ÚMAK.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti o předpisech v různých státech zjišťoval Petr Jansa

Narozdíl od České republiky je totiž výstražná vesta v příslušných zemích nařízena dopravními předpisy a ne předpisem technickým.

Tamní zákony totiž nařizují její použití ve chvíli, kdy kdokoliv opouští auto odstavené mimo parkoviště, třeba kvůli drobné nehodě nebo závadě. Za nedodržení předpisu hrozí samozřejmě pokuty.

„Ve Francii je pokuta až 135 eur, na Slovensku je pokuta mezi 50 a 150 eury, na Slovinsku 40 eur,“ uvádí Vodička.

Podobné je to i v dalších zemích. Spoléhat na to, že zůstaneme v autě a zavoláme si asistenční službu, nemůžeme. Jsou země, kde v autě za takové situace na dálnici zůstat nesmíme. Jsme povinni z auta vystoupit a odejít do bezpečí za svodidla.

„Vozidlo musí zůstat v odstavném pruhu a být označeno výstražným trojúhelníkem. Vystupující člen posádky musí mít reflexní vestu za každých podmínek a musí odejít mimo dálniční těleso, nejlépe za svodidla,“ popisuje Petr Vodička.

Vždy bychom pak měli v bezpečí vyčkat příjezdu policie, která rizikové místo zabezpečí a pomůže nám celou situaci vyřešit.

Petr Jansa, Anna Maňourová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme