Prima zákon neporušila, v jejím vysílání o migrantech ale rada našla pochybnosti

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) rozhodla, že televize Prima neporušila zákon. Kvůli pochybnostem týkajícím se informování o migrantech ale zadala další analýzu jejího zpravodajství. Nahrávku, na které vedení televize instruuje reportéry, aby informovali o uprchlících jako o hrozbě a riziku, zveřejnil minulý týden server HlídacíPes.org.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Atrium TV Prima | Foto: Wikimedia Commons, CC BY 3.0, Kacir GNU Free Documentation License

Předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Ivan Krejčí po dnešním jednání řekl, že Prima o licenci kvůli vnitřnímu nařízení nepřijde.

„My jsme řekli, že Prima neporušila zákon, ale že jsme tam shledali jisté tendence, které byly hraniční. A proto jsme se také potom rozhodli přikročit k další analýze. Ta bude někdy v září, říjnu,“ uvedl Krejčí.

Předseda rady již minulý týden pro Český rozhlas uvedl, že je třeba rozlišovat, co si říkají v soukromé firmě na poradě a co se poté objeví ve vysílání. Samotným vydáním jakéhokoli interního pokynu podle něj nemůže dojít k porušení příslušných ustanovení zákona.

Analýza odhalila 'tendenci vytvářet negativní obraz migrantů'

RRTV si už vloni v létě nechala zpracovat analýzu zpravodajských a publicistických pořadů Primy za období 24. srpna do 13. září 2015, která odhalila několik sporných momentů v konkrétních reportážích a rovněž poukázala na „obecně problematickou tendenci zpravodajství Primy vytvářet negativní mediální obraz migrace“.

„Takováto zjištění opírající se zejména o metody obsahové analýzy by ovšem nemohla uspět jako dostatečný podklad pro vedení správního řízení a uložení pokuty v rámci správního trestání,“ konstatovala RRTV v dnešním stanovisku.

Rada se ohradila proti vyjádření Primy, ta chce vlastní analýzu

Ohradila se také proti interpretaci závěrů analýzy televizí Prima, která právě s odvoláním právě na radu označila své zpravodajství o migraci za vyvážené a objektivní.

„Pochybnosti, které analýza vzbudila, vedly RRTV naopak k tomu, že rozhodla navázat dalším monitoringem zpravodajství a publicistiky programu Prima, a to za období od 28. března 2016 do 17. dubna 2016,“ uvádí se ve stanovisku.

Jana Mrákotová z tiskového oddělení Primy pro ČTK uvedla, že televize počká na výsledky analýzy, kterou rada avizovala. Chce také požádat o analýzu svého zpravodajství nezávislé experty.

„Jména těchto expertů zveřejníme v horizontu několika dní. Ve zpravodajství budeme i nadále ctít principy, na kterých je postaveno, tedy především pravdivost a nezávislost na vnějších tlacích," doplnila Mrákotová.

ČRo, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme