Příprava elektronického mýta na českých dálnicích vázne

Zavádění elektronického mýta na dálnicích se opožďuje. Podle příslušných dohod měla firma Kapsch zkušebně spustit celý systém od začátku října, zatím však teprve dokončuje výstavbu mýtných bran. Ministr dopravy Aleš Řebíček chce proto dnes mluvit s představiteli společnosti.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D1 | Foto: www.rsd.cz

Kolony aut, nervózní řidiči, tak v těchto dnech vypadají české dálnice. Elektronické mýto pro kamiony a autobusy se už podle zadávací dokumentace mělo zkoušet. Systém ale není kompletní, a tak se mluví hlavně o výstavbě mýtných bran.

"S ohledem na harmonogram se tomu budeme muset věnovat i v týdnu, nicméně nikdy to nebude přes den, vždycky to bude v nočních hodinách," připouští Jiří Nouza z ministerstva dopravy. Podle něj je klíčové právě dnešní jednání s firmou Kapsch.

Ministra bude zajímat nejen instalace mýtných bran a termín zahájení zkušebního provozu, ale i distribuce takzvaných palubních jednotek. Ty se podle generálního ředitele Kapsche Karla Feixe právě začínají prodávat. "Budou distribuovány ve více než 200 prodejních místech po České republice, to jsou třeba význačné pumpy," vysvětluje Feix.

Čeští autodopravci ale zatím s pořízením takzvaných dálničních taxametrů, které mají mít od příštího roku všechny kamiony a autobusy jezdící po dálnicích, váhají kvůli nejasným pravidlům. Ministerstvo dopravy totiž nemá prováděcí vyhlášku, a tak dosud nejsou jasné žádné sazby ani tarify.

Dušan Valenta, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme