Problematických předváděcích akcí ubývá. Obchodní inspekci si stěžovalo jen 12 spotřebitelů

Problematických předváděcích akcí ubývá. Ve druhém čtvrtletí letošního roku zaznamenali inspektoři České obchodní inspekce porušení předpisů u zhruba 40 procent provedených kontrol. Ve stejném období vloni to bylo 80 procent.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Předváděcí akce pro důchodce. Ilustrační foto. | Foto: Český rozhlas

Podobný vývoj zaznamenala ČOI také v prvním čtvrtletí. Kromě toho obdržela i méně stížností. „O tom, že předváděcí akce přestávají být problémem, svědčí i fakt, že na Českou obchodní inspekci se během celého čtvrtletí obrátilo pouze 12 spotřebitelů,“ řekl Radiožurnálu mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.

Za odměnu luxusní holicí strojek zdarma. Předváděcí akce už neletí, 'šmejdi' prodávají po telefonu

Číst článek

Pro srovnání, ve stejném období za internetové obchody se obrátilo na Českou obchodní inspekci 1300 spotřebitelů. „I to svědčí o tom, že z pódií předváděcích akcí se vytrácejí postupně nekalé obchodní praktiky včetně agresivních, ale přesouvají se patrně jinam,“ dodal Fröhlich.

Ve druhém čtvrtletí inspektoři pravomocně uložili 17 pokut za víc než 7 milionů korun.

Nejčastějším porušením předpisů je povinnost oznamovat České obchodní inspekci konání akce. Tím pořadatelé obchází zákaz přijímat platby za nabízené zboží a služby před uplynutím sedmidenní lhůty od uzavření smlouvy. Inspektoři proto budou v kontrolách dál pokračovat.

Linda Nguyenová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme