Prodejci na předváděcích akcích jsou čím dál agresivnější. Vyplatí se pečlivě číst a nevěřit

Předváděcí akce jsou nejproblematičtějším způsobem nákupu zboží u nás. Inspektoři České obchodní inspekce našli problémy na 70 procentech těchto akcí. Prodejci často klamali zákazníky a používali agresivní obchodní praktiky. Občanské poradny se proto plní lidmi, kteří pak potřebují s problémy pomoct.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Senioři (ilustrační foto)

Senioři (ilustrační foto) | Foto: Tomáš Adamec

Že přibývá lidí nespokojených s nákupem na reklamních akcích, potvrzuje Libuše Oulehlová z jihočeské poradny spotřebitelů.

Přehrát

00:00 / 00:00

O praktikách prodejců při předváděcích akcí natáčel v jihočeské poradně spotřebitelů reportér Ivan Studený

S žádostí o pomoc se tam obrátil i nešťastný majitel jakési superléčivé lampy. Tu si senior, který se z pochopitelných důvodů zdráhal prozradit své jméno, zakoupil, jak sám tvrdí, pod nátlakem obchodní zástupkyně na reklamní akci.

„Po přednášce mě vzala ke stolku a začala mě přesvědčovat, abych to koupil. Já jsem říkal, že to nechci, po čtvrt hodině už jsem pomalu chtěl odejít, ale přišla další a znova to do mě hustily. Já už byl psychicky špatnej, protože mi nebylo dobře,“ popisuje senior svou zkušenost z předváděcí akce.

ČTĚTE TAKÉ: Na předváděcích akcích klamou téměř tři čtvrtiny prodejců, zjistila inspekce

Psychický nátlak je podle Libuše Oulehlové jen jeden z mnoha prostředků, jimiž reprezentanti firem zejména seniory přesvědčují ke koupi.

„Losují, že člověk vyhrál určité věci, pak zaplatí darovací daň tisíc korun, ale na zadní straně je napsáno, že mají zaplatit ještě deset tisíc. Druhá verze byla nájemní smlouva spojená s prodejem - 14 dnů to budete zkoušet, a když to nebudete chtít, vezmou si to zpátky,“ přiblížila Oulehlová další triky prodejců.

Pochopitelně pak žádný zástupce nedorazí, a lidé se tak připraví o zákonnou ochrannou lhůtu čtrnácti dnů, kdy mohou zboží vrátit.

Výjimkou ale nejsou ani daleko drsnější metody. „Kolikrát jim vezmou legitimace a dají jim je až při podpisu smlouvy,“ dodává Libuše Oulehlová.

Zákazníkům proto doporučuje řídit se jednoduchými pravidly: „Zaprvé nevěřit tomu, že dostanu něco zadarmo, a zadruhé všechno pečlivě číst. Jestliže jim někdo sebere občanský průkaz, tak mají okamžitě říct, že se obrátí teď hned na policii.“

Ivan Studený, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme