Provoz na D1 na Benešovsku byl po bourání mostů obnoven, uzavírka se o 2 hodiny protáhla

Dálnice D1 byla mezi Psáři a Šternovem na Benešovsku v sobotu v osm hodin večer v obou směrech zcela uzavřena. Stavbaři tam přes noc bourali dva mosty na 43. a 48. kilometru. Řidiči proto museli využít náhradní trasy. Nyní už po úseku mohou opět jezdit. Plánované zprovoznění se ale zpozdilo o více než dvě hodiny.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

S více než dvouhodinovým zpožděním byl otevřen úsek dálnice D1 mezi Šternovem a Psáři na Benešovsku

S více než dvouhodinovým zpožděním byl otevřen úsek dálnice D1 mezi Šternovem a Psáři na Benešovsku | Zdroj: ČTK

Oba mosty se dělníkům podařilo dostat k zemi se zhruba hodinovým předstihem, dálnice měla být zprovozněná v 10 hodin dopoledne. Otevření úseku mezi 41. a 49. kilometrem na Benešovsku ale nabralo dvou a půl hodinové zpoždění, protože na jednom místě se utrhla krajnice a bylo potřeba ji zpevnit. Vozovka se pak také musela vyčistit.

Přehrát

00:00 / 00:00

O prodloužené uzavírce dálnice D1 na Benešovsku mluvil ve vysílání Českého rozhlasu ředitel ŘSD David Čermák

„Já jsem z něho velmi nemile překvapen, už i z toho důvodu, že jsem byl situaci mezi 7 a 8 hodinou ranní zkontrolovat a byl jsem ubezpečen, že vše bude v pořádku a čas dodržen,“ řekl po otevření dálnice ředitel Ředitelství silnic a dálnic David Čermák.

Informace, které řidiči dostávali, byly nepřesné, stále se odkládal čas otevření a nikdo nevěděl, kdy bude úsek opět průjezdný.

„To je jedna z věcí, kvůli které jsem rozezlen. I u té poslední uzavírky bylo největším problémem odkládání času a tím pádem dezinformování řidičů, za což se z naší strany velmi omlouvám. Ten problém, který tam nastal, byl ten, že po odstranění lůžka ze zeminy, která tam je, aby se nepoškodila dálnice po spadnutí mostu, vzniklo při odklízení bahýnko. Zhotovitel tam neměl žádnou techniku, která by ho byla schopna vodou odstranit. Měl tam jen metací vůz, který ho naopak ještě do spárů dálnice stlačil,“ vysvětluje Čermák.

Padne pokuta?

Zpoždění se podle něj bude řešit: „My už jsme to řešili při té druhé uzavírce. Tam je ta situace trošičku komplikovanější. Rozhodnutí o uzavírce vydává ministerstvo dopravy, které ale také nemůže sankcionovat. Podá se podnět na obec s rozšířenou působností, která může dát zhotoviteli pokutu.“

Společnost Eurovia může dostat pouze pokutu za takzvanou nelegální uzavírku.

Osobní vozy i kamiony musely při uzavírce D1 jezdit po objízdných trasách, které byly o několik desítek kilometrů delší než při cestě po dálnici. A ty se měnily v kolony pomalu jedoucích vozidel. Někteří řidiči dávali průchod emocím. „Nadávali, jsou rozčilení, protože se to mělo otevřít a neotevřelo,“ přiblížil jeden ze silničářů.

Krátce po půl dvanácté vyjel do uzavřeného úseku dálnice policejní vůz a za ním další vozidla, která už mohou volně projíždět.

Šlo už o třetí uzavření dálnice D1 v rámci její modernizace. První bylo v červnu, když se boural most mezi Humpolcem a Jihlavou, další pak na začátku července, kdy došlo k demolici šesti mostů v úsecích Loket a Hořice a Lhotka a Velká Bíteš.

Eva Kézrová, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme