Provoz na silnicích roste. Nejvytíženější jsou D1 a D5 u výjezdu z Prahy

Intenzita provozu na českých silnicích vzrostla za posledních šest let o 13 procent. Vyplývá to výsledků loňského sčítání dopravy, o kterých ve čtvrtek informovalo Ředitelství silnic a dálnic. Největší provoz je na dálnicích D1 a D5 u výjezdu z Prahy. Vysoká intenzita provozu je na prakticky celé dálnici D1 mezi Prahou a Brnem a v úseku dálnice D2 těsně za Brnem.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Silniční provoz. Ilustrační foto.

Silniční provoz. Ilustrační foto. | Foto: Filip Jandourek

Dálnicí D1 u pražského Chodova projede každý den 99 300 vozidel. Úsekem D5 z Prahy ke sjezdu na desátém kilometru to je 57 100 vozidel.

Zvýšení automobilové zátěže se týká prakticky všech silnic bez rozdílu tříd. Z hlediska typů komunikací zaznamenalo Ředitelství silnic a dálnic stejný 13procentní růst provozu na dálnicích a silnicích nižších tříd.

Konec dálničních známek v Evropské unii? Nahradit je má digitální mýtný systém

Číst článek

„Nejvyšší intenzity dopravy na silniční síti byly v intravilánech velkých měst. Nejvyšší průměrná intenzita dopravy na jedničkové silnici byla vypočítána na silnici I/43 na výjezdu z Brna, kde projelo v průměru přes 53 tisíc vozidel za den," doplnil pro Radiožurnál mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Výjimku tvoří dřívější rychlostní silnice, které jsou nyní označovány jako dálnice II. třídy. Týká se to například spojení z Prahy do jižních Čech označované jako D4, nebo D7 vedoucí z Prahy na Slaný. U této kategorie vzrostla intenzita ve srovnání s rokem 2010 o sedm procent.

Počet kamionů také vzrostl

Rozdíly mezi dálnicemi a silnicemi nižší třídy jsou u množství projíždějících kamionů. Zatímco u vozidel nad 3,5 tuny vzrostla intenzita provozu na dálnicích o 21 procent, na silnicích třetí třídy to bylo pětiprocentní zvýšení. Osobních vozidel na dálnicích proti roku 2010 přibylo o deset procent.

Sčítání dopravy spustilo Ředitelství silnic a dálnic loni v květnu s ročním zpožděním. Sčítání se v Česku prováděla v pětiletých cyklech, pro poslední šetření ale úřad nedokázal včas dokončit veřejnou soutěž.

Důvodem byly podle Ředitelství silnic a dálnic nejasnosti způsobené plány předchozího ministra dopravy Antonína Prachaře z hnutí ANO. Ten chtěl například využít pro sčítání nezaměstnané.

Sčítalo se nakonec na 6000 úsecích všech tříd silnic a dálnic. Kompletní výsledky pro jednotlivé úseky jsou k dispozici na stránkách Ředitelství silnic a dálnic.

Luděk Hubáček, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme