Provoz na silnicích roste. Nejvytíženější jsou D1 a D5 u výjezdu z Prahy

Intenzita provozu na českých silnicích vzrostla za posledních šest let o 13 procent. Vyplývá to výsledků loňského sčítání dopravy, o kterých ve čtvrtek informovalo Ředitelství silnic a dálnic. Největší provoz je na dálnicích D1 a D5 u výjezdu z Prahy. Vysoká intenzita provozu je na prakticky celé dálnici D1 mezi Prahou a Brnem a v úseku dálnice D2 těsně za Brnem.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Silniční provoz. Ilustrační foto. | Foto: Filip Jandourek

Dálnicí D1 u pražského Chodova projede každý den 99 300 vozidel. Úsekem D5 z Prahy ke sjezdu na desátém kilometru to je 57 100 vozidel.

Zvýšení automobilové zátěže se týká prakticky všech silnic bez rozdílu tříd. Z hlediska typů komunikací zaznamenalo Ředitelství silnic a dálnic stejný 13procentní růst provozu na dálnicích a silnicích nižších tříd.

Konec dálničních známek v Evropské unii? Nahradit je má digitální mýtný systém

Číst článek

„Nejvyšší intenzity dopravy na silniční síti byly v intravilánech velkých měst. Nejvyšší průměrná intenzita dopravy na jedničkové silnici byla vypočítána na silnici I/43 na výjezdu z Brna, kde projelo v průměru přes 53 tisíc vozidel za den," doplnil pro Radiožurnál mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Výjimku tvoří dřívější rychlostní silnice, které jsou nyní označovány jako dálnice II. třídy. Týká se to například spojení z Prahy do jižních Čech označované jako D4, nebo D7 vedoucí z Prahy na Slaný. U této kategorie vzrostla intenzita ve srovnání s rokem 2010 o sedm procent.

Počet kamionů také vzrostl

Rozdíly mezi dálnicemi a silnicemi nižší třídy jsou u množství projíždějících kamionů. Zatímco u vozidel nad 3,5 tuny vzrostla intenzita provozu na dálnicích o 21 procent, na silnicích třetí třídy to bylo pětiprocentní zvýšení. Osobních vozidel na dálnicích proti roku 2010 přibylo o deset procent.

Sčítání dopravy spustilo Ředitelství silnic a dálnic loni v květnu s ročním zpožděním. Sčítání se v Česku prováděla v pětiletých cyklech, pro poslední šetření ale úřad nedokázal včas dokončit veřejnou soutěž.

Důvodem byly podle Ředitelství silnic a dálnic nejasnosti způsobené plány předchozího ministra dopravy Antonína Prachaře z hnutí ANO. Ten chtěl například využít pro sčítání nezaměstnané.

Sčítalo se nakonec na 6000 úsecích všech tříd silnic a dálnic. Kompletní výsledky pro jednotlivé úseky jsou k dispozici na stránkách Ředitelství silnic a dálnic.

Luděk Hubáček, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme