První vlaky vyjely na nové propojení pražských nádraží
Praha se po dlouhých letech dočkala rychlejšího a pohodlnějšího spojení mezi Hlavním nádražím a Libní. Pod vrchem Vítkov ode dneška jezdí vlaky jedním ze dvou zbrusu nových tunelů. Snadněji se do hlavního města dostanou nejen lidé z východní strany metropole, ale i nedalekých Stránčic a dalších obcí na jihu od Prahy.
Jde o největší železniční stavbu v Praze za posledních 25 let. Se zkušebním provozem se na nové trati počítá do 9. září.
Podle mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly se teď Praha co do dopravní dostupnosti vyrovná ostatním evropským metropolím: "Nové spojení umožní úplně nový koncept dopravy v rámci hlavního města a Středočeského kraje, jak to známe ze západních měst. Tam příměstská linka přijíždí od jihu do města, projede celým městem a odjíždí na sever - a plní funkci jakéhosi rychlejšího metra.
K tomu mluvčí Kubala vysvětluje: "Toto zatím nebylo v Praze možné, protože na sever z Hlavního nádraží na Libeň, Holešovice a Vysočany vedla jedna jediná kolej, která byla kapacitně naprosto nedostačující a s bídou pobrala vlaky dálkové dopravy."
Už za týden se podle mluvčího Ondřeje Kubaly zákazníci Českých drah dočkají ještě dalšího zlepšení: "Od 7. 9. začnou jezdit na Hlavní nádraží novým spojením také vlaky Eurocity a Euronight z Německa. Zatím provizorně končí v Holešovicích. Od 11. září po novém spojení začnou jezdit také vlaky od Hradce Králové, které zatím míří na Masarykovo nádraží, a ještě osobní vlaky od Mladé Boleslavi a Neratovic."
V říjnu pak chtějí České dráhy zprovoznit novou přímou kolej z Masarykova nádraží do Vysočan, která zrychlí železniční spojení mezi středem hlavního města a lázněmi Poděbrady.