Redaktorka Radiožurnálu získala Cenu Fóra dárců pro novináře
Ročně dvě miliardy - tolik věnují české firmy na dobročinnost. A máme prý důvod k optimismu - podle odborníků jejich zájem o dárcovství v Česku roste. Cenu Fóra dárců pro novináře za přínos pro filantropii dostane redaktorka Radiožurnálu Barbora Kroužková.
Jsou české firmy ochotné vydávat na dobročinnost? Ještě více než celková darovaná částka vypovídá o firmě, kolik procent ze svého zisku na dobročinnost věnuje. Podle ředitelky fóra Pavlíny Kalousové dávají české firmy v průměru zhruba jedno procento: "Ve srovnání s firmami z Velké Británie je to částka poměrně srovnatelná, s ostatními zeměmi střední a východní Evropy dáváme o něco malinko méně."
Jinak se ale podle Pavly Kalousové středoevropské a východoevropské firmy od České republiky dárcovství učí. Rozjíždějí například původní český vynález - dárcovské SMS.
Jak říká redaktorka Radiožurnálu Barbora Kroužková, k tomu, abychom dávali peníze na dobrou věc, mohou podstatně přispět i média: "Mě tato cena velmi potěšila, beru ji jako ocenění nejen své vlastní práce, ale samozřejmě jako ocenění pro celý Český rozhlas 1 - Radiožurnál. Ta cena je důkazem toho, že se opravdu věnujeme tématům, která jsou vlastní lidem pracujícím v nadacích a nadačních fondech."