Redaktorka Radiožurnálu získala Cenu Fóra dárců pro novináře

Ročně dvě miliardy - tolik věnují české firmy na dobročinnost. A máme prý důvod k optimismu - podle odborníků jejich zájem o dárcovství v Česku roste. Cenu Fóra dárců pro novináře za přínos pro filantropii dostane redaktorka Radiožurnálu Barbora Kroužková.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Barbora Kroužková

Barbora Kroužková | Foto: Jan Rosenauer

Jsou české firmy ochotné vydávat na dobročinnost? Ještě více než celková darovaná částka vypovídá o firmě, kolik procent ze svého zisku na dobročinnost věnuje. Podle ředitelky fóra Pavlíny Kalousové dávají české firmy v průměru zhruba jedno procento: "Ve srovnání s firmami z Velké Británie je to částka poměrně srovnatelná, s ostatními zeměmi střední a východní Evropy dáváme o něco malinko méně."

Jinak se ale podle Pavly Kalousové středoevropské a východoevropské firmy od České republiky dárcovství učí. Rozjíždějí například původní český vynález - dárcovské SMS.

Jak říká redaktorka Radiožurnálu Barbora Kroužková, k tomu, abychom dávali peníze na dobrou věc, mohou podstatně přispět i média: "Mě tato cena velmi potěšila, beru ji jako ocenění nejen své vlastní práce, ale samozřejmě jako ocenění pro celý Český rozhlas 1 - Radiožurnál. Ta cena je důkazem toho, že se opravdu věnujeme tématům, která jsou vlastní lidem pracujícím v nadacích a nadačních fondech."

Milan Kopp, Lenka Jansová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme