Z osmdesátky na stovku. Silničáři chtějí zvýšit maximální povolenou rychlost v tunelu Valík

V tunelu Valík na dálnici D5 u Plzně budou řidiči jezdit až stokilometrovou rychlostí. Podle informací Radiožurnálu tam silničáři zvýší maximální povolenou rychlost možná už od listopadu. Musí kvůli tomu upravit osvětlení v tunelu a změnit dopravní značení. Jednat o tom chtějí jak s dopravními policisty, tak s hasiči. Zvýšení rychlosti slibovalo Ředitelství silnic a dálnic už při otevření Valíku na podzim roku 2006.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ilustrační foto. | Foto: Jarba | Zdroj: Wikimedia Commons

Tunel Valík nemá ani 400 metrů, přesto v něm musejí řidiči zpomalit ze 130 na 80 km/h. To se zřejmě změní.

Přehrát

00:00 / 00:00

Už na podzim by mohli řidiči projet stovkou tunelem Valík na dálnici D5 u Plzně. Více si poslechněte v reportáži Matěje Skalického.

Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl Radiožurnálu potvrdil, že po rekonstrukci tunelu chtějí silničáři zvýšit rychlost na stovku. „Je třeba změnit vnitřní provozní předpisy a provést rekonstrukci systému dopravního značení, včetně přepočtu a revitalizace osvětlení na vyšší rychlost,“ popsal.

Úpravy za 150 milionů

Přípravu projektové dokumentace má na starosti společnost Metroprojekt. Úpravy tunelu přijdou asi na 150 milionů korun. Řidiči by tunelem mohli projet stovkou už v listopadu.

Silničáři chtějí o změně rychlosti jednat jak s hasiči, tak s dopravní policií. „V současné době jednáme s Ředitelstvím silnic a dálnic o technologické úpravě tunelu Valík včetně případné změny kategorizace tohoto tunelu. Součástí těchto diskusí může být i případná úprava nejvyšší dovolené rychlosti,“ řekl šéf dopravních policistů Tomáš Lerch.

Dálnici dostavíme a pak ať soud rozhodne o výši odškodného, změnil stát strategii vůči majitelům pozemků

Číst článek

I v sousedním Rakousku a Německu jezdí řidiči v dálničních tunelech až stokilometrovou rychlostí. Silničáři by takovou rychlost chtěli postupně zavést i u všech českých dálničních tunelů.

„Chceme přivést všechny ostatní dálniční tunely, které jsou v České republice velmi moderní, k vyšším rychlostem,“ popsal Rýdl.

Dopravní policisté se ale obávají, že stovka v tunelech zvýší riziko vážných nehod. Konečné slovo bude mít ministerstvo dopravy.

„Zatím jde pouze o projekt Ředitelství silnic a dálnic. Určitě budeme řešit, jestli to je bezpečné a jestli je k takovému opatření důvod. Bude se tam vyjadřovat i ministerstvo vnitra,“ dodal Tomáš Neřold, který je pověřený řízením Besipu na ministerstvu dopravy.

Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme