Ředitelství silnic a dálnic vrátilo zvlněný úsek D47 k opravě

Ředitelství silnic a dálnic požaduje, aby si firma Eurovia převzala zpět zvlněný úsek dálnice D47 u Ostravy. ŘSD chce, aby firma odstranila stovky závad, které se podle něj objevily kvůli špatnému podkladovému materiálu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zvlněná dálnice D47 na Ostravsku

Zvlněná dálnice D47 na Ostravsku | Zdroj: ČTK

„Při předání stavby uvedl zhotovitel stát v omyl o konstrukci stavby a jejích vlastnostech a vlastně předal státu jiné dílo, naprosto odlišné svými vlastnostmi od toho díla, které se zavázalo v rámci smlouvy o dílo předat,“ řekla Radiožurnálu vedoucí komunikace Martina Vápeníková.

Ředitelství silnic a dálnic tvrdí, že k vlnění povrchu vozovky došlo kvůli použití nevhodného materiálu, takzvaného studeného odvalu. Na devítikilometrovém úseku mezi Bělotínem a Ostravou našlo ŘSD rekordních 901 vad. Jde prý o závady na mostech, křižovatkách i na samotné silnici. Kvůli tomu je v úseku omezená rychlost na 60 kilometrů v hodině.

Mluvčí Eurovie Petra Kučerová argumentuje tím, že stavba už byla řádně zkoulaudovaná. Firma chce teď proto zjistit, o jaká fakta se ŘSD opírá

„Požadavek ŘSD je jistě originální, my ve smlouvě marně hledáme odstavec, na jehož základě nám chce vrátit dílo, které bylo řádně předáno, zkolaudováno, 4 roky používáno. Potřebujeme to od ŘSD trochu lépe vysvětlit, abychom o tom mohli seriózně jednat,“ uvedla Kučerová.

Kritiku své práce společnost už dříve odmítla. Polovina reklamovaných vad je prý neoprávněných. Společnost také opětovně prohlašuje, že do dálnice bylo navezeno přesně to, co si ŘSD objednalo.

Dálnice má zůstat otevřená

Problematický úsek dálnice za 4,3 miliardy korun je v provozu od roku 2007. ŘSD ho po dobu oprav uzavřít nechce, řekl České televizi pověřený ředitel René Poruba.

„Uděláme maximum pro to, aby úsek dálnice nebyl uzavřen. Budeme očekávat odpověď od zhotovitele. Součástí toho je, že úsek nebude uzavřen a že ho budeme uvádět zpátky do takzvaného zkušebního provozu, kde byl v roce 2007.“

Igor Maňour, Tereza Janouškovcová Bartůňková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme