Reklama propaguje obranné prostředky proti imigrantům. Prošetří ji rada

Rada pro reklamu se bude zabývat několika stížnostmi, které dostala na reklamu jedné z firem nabízející na internetu zboží pro fanoušky military stylu, kempingu nebo outdoorových sportů. Její reklamní leták, propagující prodej pepřového spreje nebo elektrického paralyzéru, nesl nápis: „Obranných prostředků není nikdy dost. Ať se nám to líbí nebo ne – migranti jsou tady.“ Podle policie ale prý reklama nenaplňuje skutkovou podstatu trestného činu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vše se dá snadno ovládat přes internet

Vše se dá snadno ovládat přes internet | Foto: Fotobanka stock.xchng

Text reklamy doplňuje snímek skupiny cizinců, včetně zahalených žen. Sama firma na facebooku odpověděla na výhrady, které poutač vyvolal, ujištěním, že její kampaň není namířena proti imigrantům, ani nevybízí k násilí k této skupině.

Přehrát

00:00 / 00:00

O tom, jak etická je reklama na zboží s heslem "Migranti jsou tady, obranných prostředků není dost" ve vysílání diskutovali zástupce zmíněné firmy pan Jakub a člen arbitrážní komise Rady pro reklamu Jiří Mikeš

„Jako firma zabývající se bezpečností a prodejem military věcí sledujeme momentální dění v republice a celkově v Evropě, a tohle z toho vlastně úplně přirozeně vzešlo,“ tvrdí zástupce zmíněné firmy pan Jakub, který si nepřál být uveden celým jménem.

„Primární účel newsletteru byla reklama. Myslím, že to neděláme pouze my, dělá to více firem. V podstatě se vezeme na vlně. Za tím míněním si jako firma stojíme v tom smyslu, že opatrnosti je třeba a myslíme si, že většina občanů na to není úplně připravená.“

Podle pana Jakuba existují nepopiratelná fakta, že dochází k napadením, demonstracím a úhoně na zdraví. „Já osobně cítím jako občanskou povinnost chránit svou komunitu, ve smyslu nějaké rady, zvýšené opatrnosti a podobně. Svou rodinu, své zázemí, v tomto smyslu chránit a připravit na možná rizika,“ dodává pan Jakub.

Reklama nemá šířit nenávist

Jiří Mikeš, odborník na marketing a reklamu z pražské Vysoké školy ekonomické a člen arbitrážní komise Rady pro reklamu, hodnotí způsob propagace firmy za neetický.

„Neodpovídá etice české reklamní praxe, protože my tam máme takový paragraf, že by reklama neměla vyvolávat xenofobie a nenávisti. Takže se vší pravděpodobností Rada pro reklamu řekne, že je ten inzerát neetický,“ říká Mikeš.

Dodává přitom, že reklama využívá příjemců, kteří jsou vystrašeni tím, jak sdělovací prostředky komentují situaci okolo nelegálních imigrantů v Evropě.

„Myslím, že reklama by měla být stažená. Neměla by takhle být koncipovaná, to je nepopiratelný fakt. Teď už je věcí živnostenských úřadů, jak se k tomu postaví,“ přidává.

ČRo, Kristina Roháčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme