Reklama s Kajínkem musí zmizet, rozhodla rada

Využívat člověka pravomocně odsouzeného za vraždu v reklamě není v pořádku. K tomuto závěru došla arbitrážní komise Rady pro reklamu, která řešila billboardy s reklamní kampaní na jedno z českých soukromých rádií. Kontroverzní plakát s doživotně odsouzeným Jiřím Kajínkem je podle radních neetický.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jiří Kajínek

Jiří Kajínek

Podle prezidenta rady Radka Pokorného by zmíněná reklama měla okamžitě zmizet z očí veřejnosti. "Komise dospěla k většinovému názoru, že předmětná reklamní kampaň je neetická, a vyzvala jednak šiřitele, tedy společnost provozující dané rádio, a stejně tak média, které by mohly tisknout kampaň, k zastavení kampaně," uvedl Pokorný.

Dnešní rozhodnutí ale není právně závazné. Komise totiž posuzuje pouze etiku. Pokud má podezření na porušení zákona, předává záležitost živnostenskému úřadu. "My samozřejmě žádné postihy dávat nemůžeme, na druhé straně jsme konstatovali, že necháváme na posouzení státních orgánů jestli nedošlo k porušení zákona o reklamě," dodal Pokorný.

Na 500 billboardů, na kterých doživotně odsouzený nájemný vrah Jiří Kajínek propaguje soukromé rádio, se objevilo po celé republice v neděli. Fotografie zobrazuje usmívajícího se Kajínka se sluchátky na uších a s textem "Rádio na doživotí". V rámci měsíční kampaně se měla objevit také v novinách a časopisech. Za reklamní využití svého snímku si Kajínek podle tisku vydělal řádově několik desítek tisíc korun.

Jana Zemanová, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme