O rekonstrukci Libeňského mostu se postará Metrostav. Nejdříve postaví lávku pro pěší a cyklisty

Během několika měsíců začne oprava Libeňského mostu v Praze. Technická správa komunikací v úterý podepsala smlouvu s firmou Metrostav TBR, která má na starosti jak projekt, tak samotnou stavbu. Práce mají skončit do pěti let.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Libeňský most

Libeňský most | Foto: Tomáš Vodňanský | Zdroj: Český rozhlas

Stavební firma ještě musí vyřídit potřebná povolení, aby samotné práce mohla zahájit. Získat by je chtěla tak, aby ještě letos, někdy na přelomu léta a podzimu, stihla postavit i provizorní lávku přes Vltavu. Ta bude sloužit pro pěší a cyklisty.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti o rekonstrukci Libeňského mostu zjišťovala Kristýna Vašíčková

„Následně práce budou pokračovat tím, že budeme moct začít s přeložkami některých inženýrských sítí. Ono v tom libeňském soumostí, které se sestává ze šesti celků, je těch sítí opravdu hodně. My potom přeložíme ty inženýrské sítě právě na tu lávku a budeme se věnovat vlastní rekonstrukci mostu,“ přiblížil předseda představenstva zhotovitelské firmy Aleš Gothard. Hlavní práce by měly začít v roce 2024.

Úprava okolí mostu

Rekonstrukce mostu znamená také dlouhodobější výluku dopravy. Firma se zavázala, že nebude delší než jeden rok. V místě bude podle magistrátu zajištěná náhradní autobusová doprava. Takže buď lidé půjdou na tramvaj v ulici Komunardů, nebo se přes pěší lávku dostanou na stranu k Palmovce, kde autobusy pojedou.

Prahu čeká perný rok. Kromě opravy druhé části Barrandovského mostu by měla začít i stavba metra D

Číst článek

Výsledná podoba mostu by měla co nejvíc připomínat originální kubistickou stavbu z roku 1928. Celá rekonstrukce se netýká jen samotného mostu, ale i jeho okolí. Jak na holešovické straně, tak v Libni.

„Důležitá část je na Rohanském ostrově, kde most je tvořen pouze násypem. Namísto násypu vznikne nový most, který naváže na tu rekonstrukci a prodlouží délku současného mostu až na dvojnásobek. I ten jeden oblouk, který je největším betonovým obloukem v Čechách, bude zachován. Součástí budou i protipovodňová opatření, retenční nádrž, proplachovací kanál,“ upřesňuje náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr z uskupení Praha Sobě.

Kristýna Vašíčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme