Restauratérům se nechce nabízet poloviční porce

Řada majitelů restaurací v Česku stále ještě neodhadne přání hosta. Důkazem jsou malé a dětské porce, o které si říkají hlavně ženy a rodiče malých dětí. Často však bývají odmítnuti.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dobrůtky z Restaurace U námořníka na Hukvaldech | Foto: Naďa Čvančarová

Objednat dětské jídlo pro svého potomka nebývá v českých restauracích problém. Ten nastává v okamžiku, kdy si malé jídlo chce dát i dospělý.

Přehrát

00:00 / 00:00

Téma sleduje reportérka Květa Moravcová

„Mně osobně se stalo několikrát, že jsem měla docela problém s tím, abych dětskou porci dostala. Argumentem číšníků bylo, že nemají vydávat dětské porce dospělému. Nakonec jsem si to prosadila, ale to, co tomu předcházelo, nebylo úplně příjemné. A dost dobře nechápu ten důvod. Je to v menu, tak nevím, proč bych si nemohla dát to, co chci,“ řekla Radiožurnálu Klára Svobodová.

Odmítnutí může vyjít na desítky tisíc

Její názor sdílí také Miloslava Fléglová z České obchodní inspekce. Podle té by mohlo takové odmítnutí hosta přijít majitele restaurace na několik desítek tisíc korun za diskriminaci nebo nekalé obchodní praktiky.

„Argument obsluhujícího personálu, že vám nemůže přinést dětské jídlo, protože nejste dítě, je asi takový, jako kdybyste přišli do prodejny dětské obuvi nebo dětských oděvů, a oni vám odmítli prodat boty nebo kalhoty proto, že nejste dítě.“

Podle majitele kavárny Café Louver pana Špora přitom restaurace na malých a dětských porcích vydělávají více než na těch klasických.

„Poskytnout poloviční porci je určitě služba zákazníkovi a vykompenzuje se tím, že se naúčtuje větší cena. V našem případě to je 60 % za poloviční porci, bývají restaurace, které je účtují i víc.“

Prezident Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek vidí za negativním přístupem k hostům špatný management restaurací.

„Problémem našich restaurací je to, že nad nimi často není správný management a vedení, které by tam mělo být. Že to prostě je tak, že si dělají, co chtějí. Protože ten provozovatel nebo majitel restaurace má jediný zájem – mít spokojeného hosta, protože to pro něj znamená tržby.“

Nedostatek motivace u personálu českých restaurací ale nemusí hosta vůbec zajímat.

„Pokud odmítnou poskytnout službu, kterou nabízejí, pak by bylo možné obrátit se na místně příslušný inspektorát České obchodní inspekce s podnětem ke kontrole,“ doporučuje Miloslava Fléglová z ČOI.

Květa Moravcová, mta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme