Řidiči by neměli přeceňovat své síly

Řidiči by neměli jezdit bez zimní výbavy. Podle automobilového závodníka mistra světa Oty Krámského je třeba mít minimálně škrabku, košťátko a lopatku. Nezbytnou výbavou při cestě do hor jsou pak zimní pneumatiky a sněhové řetězy. V případě, že nastane nečekaná kalamita, nesmíme přeceňovat řidičské schopnosti.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

sněhová kalamita

sněhová kalamita | Foto: Radek Petrášek | Zdroj: ČTK

V případě sněhové kalamity nemají ti, co si nevěří nebo mají auto ve špatném stavu vůbec vyjíždět. "Kdo už musí vyjet, tak by měl mít samozřejmě zimní pneumatiky. Pokud má dobré zimní pneumatiky, tak na tyto kalamitní stavy stačí. Řetízky bych doporučoval lidem, kteří jedou buď univerzální pneumatiky nebo ty zimní pneumatiky s tím jemným dezénem. Měl by být i dobře oblečen, aby mohl vylézt ven, kdyby si potřeboval pomoci, potlačit a určitě dobré lano, aby se mohl navázat a povytáhnout." V řidičově zimní výbavě by neměla chybět ani lopata, škrabka a smetáček.

Vůbec nejhorší zkušenosti má automobilový závodník se řidiči kamiónů. "Měli by si uvědomit, že třicetitunový kolos je zbraň obrovského kalibru a jestliže ji nemá stoprocentně pod kontrolou, tak by měl mít na řidiče-profesionála natolik zralý úsudek a sebekázeň, aby odstavil na kraj a zůtal stát. Mně se stalo, že projel pluh a hned za něj se pověsil kamion a začal předjíždět. Začalo ho to strkat nekontrolovaně do strany na kolonu stojících osobních malých automobilů a tak dále. Bylo to velice neprofesionální chování a nebyl jediný."

Při uvíznutí ve sněhové kalamitě je podle automobilového závodníka mistra světa Oty Krámského nezbytná opatrnost. Řidič totiž neví, jak dlouho zůstane v závějích. O uvíznutí by měl rozhodně informovat mobilním telefonem, zároveň musí šetřit s pohonnými hmotami. "Auto jestliže bude na místě a blafat, tak si částečně může pomoci tím, že má vevnitř teplo, ale pokud je zapadlý v závěji, tak si nepomůže tím, že motor se ohřeje, částečně roztaví ten sníh pod autem a auto zapadne ještě hlouběji. Tam bych to nechal na momentální situaci a myslím si, že je už dost motoristů, kteří mají džípy, že jsou schopní je rychle vytáhnout a odstavit někam do bezpečí, to znamená na parkoviště a tak dále."

Markéta Kaclová, Dušan Valenta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme