Řidiči se letos dočkají 74 kilometrů nových silnic

Čeští řidiči se letos dočkají 74 nových kilometrů dálnic, rychlostních silnic a silnic prvních tříd. Celkové náklady na výstavbu nových úseků přesáhnou 35 miliard korun, oznámil šéf Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

stavba dálnice

stavba dálnice | Foto: Jan Rosenauer

Zhruba 50 nových kilometrů připadne podle Brunclíka na dálnice a rychlostní silnice, zbytek na silnice první třídy. Čísla jsou nižší než loni, kdy se otevřelo rekordních 70 kilometrů dálnic.

Nejvíc kilometrů nových komunikací získá Moravskoslezský a Jihočeský kraj. Naopak žádné novinky nečekají řidiče v Pardubickém, Královéhradeckém a Plzeňském kraji.

Nejdelším otevřeným úsekem letos bude první, sedmnáctikilometrová část D47 z Ostravy Rudné do Bohumína. Dalším významným počinem je také nový dálniční úsek u Tábora, mezi Chotovinami a Meznem na D3.

"Třetí významnou položkou je zprovoznění průtahu Karlovými Vary. I tato stavba, která je dlouhá pět a půl kilometru, byla poměrně velmi náročná, protože je tam hodně mostů, a bude stát 4,8 miliardy korun," doplnil Brunclík.

Prioritou pro Ředitelství silnic a dálnic je dobudování dálniční sítě do roku 2013. Nyní je v Česku asi 640 kilometrů dálnic, celkem by jich mělo být 948. Náklady na dostavbu asi 300 kilometrů dálnic se mají vyšplhat na 116 miliard. Ještě větší náklady - 243 miliard - si vyžádá dobudování plánovaných 800 kilometrů rychlostních silnic. Hotovo je zatím asi 350 kilometrů.

Problémem zůstává nedostatek financí ve Státním fondu dopravní infrastruktury, kterému na letošek chybí zhruba 30 miliard korun. Ačkoliv vláda schválila prodej sedmi procent akcií ČEZ, není jasné, zda peníze připutují do fondu včas. "Finanční prostředky zatím nejsou, ale řešení se intenzivně hledá a jsem přesvědčen, že se najdou," řekl Brunclík.

Celá silniční síť v Česku měří zhruba 55.000 kilometrů a podle Brunclíka by bylo třeba minimálně 11,5 miliardy korun ročně do roku 2020 pouze na to, aby se zamezilo jejímu chátrání.

Martin Hromádka, Vít Dvořák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme