Řidiči už projedou po D8 bez omezení. Dálnice je bezpečná, ujistilo ředitelství

Řidičům se ve středu odpoledne otevřela dálnice D8 přes České středohoří bez omezení. Doposud byl provoz sveden kvůli nestabilnímu svahu do dvou jízdních pruhů a od dnešního rána byla trasa kvůli cvičení hasičů a kontrole tunelů zavřena. Nyní jsou otevřeny všechny čtyři pruhy a dálnice je podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla bezpečná.

Ústí nad Labem Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Řidiči už projedou po D8 bez omezení. Dálnice je bezpečná, ujistilo ředitelství | Foto: Libor Zavoral | Zdroj: ČTK

První auta se na takzvanou prackovickou estakádu dostala v 15 hodin 8 minut. Od té doby je dálnice D8 přes České středohoří opět průjezdná.

Problematickou trasu dálnice D8 prosadily stavební firmy, aby měly stále práci, tvrdí geolog

Číst článek

Po dobu středečního uzavření dvanáctikilometrového úseku výrazně zhoustla doprava na obou objízdných trasách. Kolony kamionů stály na sjezdu silnice I/8 u Teplic a silný provoz byl i na komunikaci I/30 podél Labe. Na těchto silnicích řešila policie před otevřením dálnice řadu tragických nehod.

Dálnice D8 je nyní podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla bezpečná. „Uvádíme provoz do plného profilu, dáváme tím najevo, že D8 je složitá stavba, má své potíže, které řešíme, ale je v každém případě bezpečná. Je to stavba, která je projektovaná na životnost minimálně 100 let," uvedl Rýdl.

Nestabilní svah silničáři sledují. Na problémy se stabilitou okolních svahů už před zahájením stavebních prací upozorňovali ekologičtí aktivisté. V roce 2013 se na rozestavěnou dálnici sesunula půda, sesuv poničil i železniční trať.

Poslední úsek dálnice z Prahy přes Ústí nad Labem k hranici s Německem se mezi Lovosicemi a Řehlovicemi otevřel loni v prosinci.

Krátce před tím rozhodlo Ředitelství silnic a dálnic o omezení kvůli nestabilnímu podloží u prackovické estakády, kde byl provoz sveden jen do jednoho pásu. Ředitelství úsek zpevňovalo piloty a vysokotlakou injektáží betonu.

Další injektáže silničáři plánují na jaře, kvůli stavebním pracím se bude střídavě uzavírat vždy jeden ze dvou mostů. „Dokončíme doplňkové kotvicí prvky. A poté už bude stavba D8 plně k dispozici všem řidičům,“ doplnil Rýdl.

Doposud byl provoz sveden kvůli nestabilnímu svahu do dvou jízdních pruhů. | Foto: Jan Bachorík | Zdroj: Český rozhlas

Od rána byla trasa kvůli cvičení hasičů a kontrole tunelů zavřena. | Foto: Jan Bachorík | Zdroj: Český rozhlas

Jan Bachorík, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme