Řídit silné motocykly budou možná moci lidé až od 24 let

Motoristé na Slovensku se zřejmě budou řídit přísnějšími pravidly. Příslušný návrh má dnes na programu slovenská vláda. Česká republika je o krok napřed – včera totiž poslala do druhého čtení návrh, který počítá s tím, že získat řidičský průkaz na silné motocykly, tedy s výkonem nad 35 Kw, budou moci až lidé od 24 let.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Motocykl po nehodě (ilustr. foto) | Foto: Policie ČR

„V současné době ministerstvo dopravy připravuje změnu legislativy, která se váže k problematice autoškol a k problematice vzdělávání řidičů motocyklů. Měl by být kladen více důraz na techniku jízdy vůbec a souvisí to i s novelou, která je v současné době v Poslanecké sněmovně, a to je úprava řidičských oprávnění a úprava věku pro získání řidičského oprávnění pro motocykl,“ uvedl ředitel dopravní policie Leoš Tržil.

Policie ústy mluvčí policejního prezidia Veroniky Hodačové nicméně uvedla, že zvýšení hranice nebude mít na nehodovost vliv. S tímto názorem souhlasí prezident Motocyklové asociace České republiky Jaromír Šíd.

Přehrát

00:00 / 00:00

O zpřísnění pravidel pro motoristy mluvili prezident Motocyklové asociace Jaromír Šíd a ředitel dopravní policie Leoš Tržil ve Světě o druhé na Rádiu Česko.mp3

„Věk 24 let neřeší nic ve zkušenostech ovládání motocyklu. Spíše si myslím, že problém je v legislativě co se týká autoškolství, to znamená řidičské oprávnění za čtrnáct dni, kdy žák kolikrát ještě neodjezdí ani předepsané hodiny, to si myslím, že je kámen úrazu,“ uvedl Jaroslav Šíd.

Navrhuje, aby kursy v autoškole byly mnohem delší, učitelé byli řádně vyškoleni a vznikla polygony.

Motorkáři jsou častou obětí dopravních nehod, a to zejména ti na silným motorkách. Celkem loni našlo na silnicích podle policejních statistik smrt 80 motorkářů na silných strojích, z nichž devět si na vyjížďku nevzalo přilbu. Pro porovnání, na malých motocyklech zemřeli za loňský rok tři motorkáři, na mopedech čtyři, z nichž jeden neměl přilbu.

Podle Leoše Tržila je jedním z důvodů jejich vysoké nehodovosti to, že řidiči motorek často nezvládají pořádně techniku jízdy.

Naďa Bělovská, Eva Presová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme