RPR: Billboard se Schwarzenbergem porušuje etický kodex reklamy
Billboard se zdánlivě podřimujícím ministrem zahraničí Karlem Schwarzenbergem porušuje podle Rady pro reklamu některá ustanovení etického Kodexu reklamy. Společnost Tecfood použila fotografii ministra v reklamě na energetický nápoj.
Zástupci rady proto vyzvali výrobce i média, aby reklamní kampaň okamžitě stáhli. Billboard s textem "Vydržíte déle" zachycuje ministra během nedávné volby prezidenta republiky.
Reklama porušuje etický kodex tím, že nepřípustně využívá nositele autority v komerční komunikaci, říká prezident Rady pro reklamu Radek Pokorný:"Podstatné je, že tady dochází ke zjevnému porušení zákona, a to že souhlas nebyl udělen, to znamená, fyzická osoba je zneužita v reklamě bez jejího souhlasu."
Proč o něj firma Tecfood ministra nepožádala, vysvětlil v Radiožurnálu její marketingový ředitel Jaroslav Dostalík: "Jsme si vědomi toho, že jsme o souhlas nežádali, věřili jsme, že pan ministr s nadsázkou reklamu přijme. On ji také přijal, nezklamal nás a jsme mu za to vděčni. Podle jejich etického kodexu bychom to měli stáhnout, podle nás nikoli. Nicméně, reagovat na to určitě budeme a věřím, že všechny mile překvapíme."