RPR: Billboard se Schwarzenbergem porušuje etický kodex reklamy

Billboard se zdánlivě podřimujícím ministrem zahraničí Karlem Schwarzenbergem porušuje podle Rady pro reklamu některá ustanovení etického Kodexu reklamy. Společnost Tecfood použila fotografii ministra v reklamě na energetický nápoj.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Karel Schwarzenberg

Karel Schwarzenberg | Foto: Khalil Baalbaki | Zdroj: Český rozhlas

Zástupci rady proto vyzvali výrobce i média, aby reklamní kampaň okamžitě stáhli. Billboard s textem "Vydržíte déle" zachycuje ministra během nedávné volby prezidenta republiky.

Reklama porušuje etický kodex tím, že nepřípustně využívá nositele autority v komerční komunikaci, říká prezident Rady pro reklamu Radek Pokorný:"Podstatné je, že tady dochází ke zjevnému porušení zákona, a to že souhlas nebyl udělen, to znamená, fyzická osoba je zneužita v reklamě bez jejího souhlasu."

Proč o něj firma Tecfood ministra nepožádala, vysvětlil v Radiožurnálu její marketingový ředitel Jaroslav Dostalík: "Jsme si vědomi toho, že jsme o souhlas nežádali, věřili jsme, že pan ministr s nadsázkou reklamu přijme. On ji také přijal, nezklamal nás a jsme mu za to vděčni. Podle jejich etického kodexu bychom to měli stáhnout, podle nás nikoli. Nicméně, reagovat na to určitě budeme a věřím, že všechny mile překvapíme."

Milan Kopp, Tereza Janouškovcová Bartůňková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme