ŘSD našlo na devítikilometrovém úseku D47 rekordních 901 vad

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) našlo na dálnici u Ostravy rekordních 901 vad. Na devítikilometrovém úseku mezi Bělotínem a krajským městem, za který státá zaplatil 4,3 miliardy korun, jsou prý závady na mostech, křižovatkách i na samotné silnici.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zvlněná dálnice D47 na Ostravsku | Foto: ČTK

Problémy se vyskytly nedlouho po zprovoznění, kdy se začal vlnit povrch vozovky. Ředitelství silnic a dálnic tvrdí, že k tomu došlo kvůli použití nevhodnému materiálu, takzvaného studeného odvalu.

Úřad teď v rámci reklamace požaduje po společnosti Eurovia CS opravy, potvrdila Českému rozhlasu mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

„Právě uvedená pochybení způsobená při výstavbě komunikace jsou příčinou tak velkého počtu reklamací, které úřad vůči zhotoviteli uplatňuje. Z celého počtu vad, který je na běžné poměry vysoce nadprůměrný, jich nejvíce připadá na mostní objekty. Zde je 460 reklamací. Na hlavní trasu je 343 reklamací a zbývajících 98 je vedeno na dálničních mimoúrovňových křižovatkách,“ uvedla mluvčí.

Eurovia kritiku kvůli zvlněnému povrchu i technickému stavu mostů odmítá. Použitý materiál na stavbu tělesa dálnice si prý vyžádalo ŘSD, mosty se podle firmy propadají kvůli poddolovanému podloží a pro postupné sedání byly projektovány.

Opravovat se letos nebude

Na opravu zvlněného úseku si řidiči počkají zřejmě až do příštího roku. Podle ministra dopravy Pavla Dobeše (VV) by uzavření dálnice v letošním roce zásadním způsobem postihlo dopravu v Ostravě a okolí.

„Opravují se Svinovské mosty, a pokud by i objízdná trasa, jako je D47, byla uzavřena na nějakou dobu, tak by to mohlo znamenat zásadní dopravní kolaps. Druhá věc je Euro 2012, kde pravděpodobně velká většina fanoušků bude používat právě tuto trasu,“ uvedl dnes Dobeš v České televizi.

Problematický úsek je v provozu od prosince 2007. Severomoravská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke svému konci. Zbývá dobudovat poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.

Martin Hromádka, Michal Schoffer Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme