ŘSD otevírá obálky s nabídkami na opravu D1. Přihlásilo se 13 firem
Právě v poledne začalo Ředitelství silnic a dálnic otevírat obálky s cenovými nabídkami 13 stavebních firem na modernizaci dálnice D1. Pro realizaci prvních pět úseků se sešlo 60 z 65 možných nabídek.
V tomto výběrovém řízení se vybírají stavební firmy na modernizaci pěti úseků D1, každý úsek se soutěží zvlášť a na každý přišlo z 13 možných shodně 12 nabídek.
Mezi zájemci o lukrativní opravu D1 jsou velké společnosti jako Metrostav, Eurovia či Strabag. Tato firma ale stejně jako například Dopravní stavby Praha má zájem o realizaci pouze čtyř úseků a ne pěti jako ostatní.
O přihlášených firmách do tendru na opravu D1 informovala redaktorka Eva Kézrová
Jak v ranním vysílání Radiožurnálu potvrdil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic David Čermák, klidně se může stát, že jedna firma bude dělat více úseků. Rozhodujícími kritérii jsou zejména cena a záruka, jakou je ochotna firma na stavbu poskytnout.
Do pátku se nabídky zkontrolují po formální stránce a ŘSD požádá o případné doplnění. Příští týden bude pak hodnotící komise, kterou jmenovala vláda, posuzovat stránku obsahovou, tedy konkrétní cenové nabídky. Pak bude následovat 15 dní na odvolání neúspěšných kandidátů.
Vítězné stavební firmy by s modernizací prvních 40 kilometrů D1 měly začít na jaře. Pokud tedy výsledky neovlivní odvolání neúspěšných uchazečů proti rozhodnutí ŘSD.
Končí termín pro nabídky na opravu D1, vítěz by mohl být známý do týdne
Číst článek
V každé etapě by se mělo najednou pracovat na čtyřech, maximálně pěti zhruba desetikilometrových úsecích najednou. A začít by se mělo u Šternova na 41. kilometru, další uzavírka bude u Lokte na 66., pak u Humpolce na 104. kilometru a poslední úsek bude u Velké Bíteše. Tam se ještě rozhodne, jestli na 168. kilometru bude oprava začínat nebo končit.