Rychlodráha na pražské letiště má být hotová v roce 2024. Ťok ji chce vést v tunelu

Rychlovlaky spojující pražské centrum s Letištěm Václava Havla by mohly začít jezdit v roce 2024. Počítá s tím harmonogram ministerstva dopravy. Trať má být nejrychlejším a nejpohodlnějším způsobem dopravy na letiště a v budoucnu má vést až do Kladna.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Masarykovo nádraží. Ilustrační foto. | Foto: Michaela Vydrová

Část rychlodráhy spojující centrum Prahy s Letištěm Václava Havla má vést ve střešovickém tunelu. Právě tuto variantu upřednostňuje před ostatními třemi ministerstvo dopravy.

A to přesto, že bude stát podle prvních odhadů o 3,5 miliardy korun víc než vedení rychlodráhy po povrchu ve stávající trase.

„Je to varianta, která bude v nejbližší době Správou železniční dopravní cesty vyhodnocena. My ji budeme prosazovat, protože víme, že jít s nějakou povrchovou variantou by znamenalo, že tu trať zablokujeme aspoň v této části na poměrně dlouhou dobu,“ říká ministr dopravy Dan Ťok za hnutí ANO.

Rychlodráha až do Kladna má i se střešovickým tunelem celkem stát přes 23 miliard korun.

„Budeme se snažit, aby tyto prostředky byly využity z Operačního programu doprava, chceme použít peníze z Evropské unie. V tuto chvíli probíhá příprava podkladů pro územní rozhodnutí v těch klíčových úsecích,“ doplňuje premiér Bohuslav Sobotka z ČSSD, podle něhož tato rychlodráha patří mezi dopravní priority.

Rychlodráha Praha - Kladno s připojením na letiště v Ruzyni | Foto: Český rozhlas

Veronika Neprašová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme