Sčítání nelegálních billboardů začalo. Od silnic a dálnic zmizí několik tisíc reklamních ploch

Ředitelství silnic a dálnic začalo sčítat billboardy, které jejich majitelé neodstranili z takzvaného ochranného pásma. Celkem by mělo od komunikací postupně zmizet na 3000 reklamních ploch ze zhruba 25 tisíc. Kompletní soupis poutačů bude mít úřad do úterý odpoledne.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice zaplavily billboardy s českou vlajkou – majitelé tak protestují proti jejich odstranění | Foto: facebooková skupina: DOPRAVNÍ-OMEZENÍ.cz

Vlastníkům billboardů vypršela úderem půlnoci zákonná lhůta, kdy měli poutače odstranit od dálnic a silnic 1. třídy. Někteří majitelé reklamních ploch, tak učinili, jiní na protest vyměnili reklamní sdělení na billboardech za české vlajky.

Ministr dopravy za hnutí ANO Dan Ťok už ale dříve řekl, že odstranění se týká všech billboardů bez ohledu na to, co na nich je.

Ředitelství silnic a dálnic proto v pátek ráno začalo se sčítáním billboardů, které ještě nebyly odstraněny. Úředníci začali na největší české dálnici D1. „Od sjezdu z Pražského okruhu na dvanáctém kilometru až po Exit 66 - Loket jsem napočítal na šest desítek billboardů,“ hlásí z terénu reportér Radiožurnálu.

Celkově je ale reklamních ploch mnohem více. Podle odhadů Ředitelství silnic a dálnic by jich mělo být 1300 kolem dálnic a dalších 1700 v okolí silnic 1. třídy. Celkem jde tedy asi o 3000 poutačů.

Úřady billboardy zlikvidují, peníze budou vymáhat

Monitoring jednoho poutače je podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla otázkou maximálně deseti minut. Ke každému billboardu vznikne protokol, který bude obsahovat všechny podstatné informace.

„Je tu mapový podklad, přesné GPS souřadnice, popis stavu – tedy závada na dálnici nebo v ochranném pásmu. Závada je tu popsána jako reklamní zařízení, které tady nemá být. A tady je navíc fotografie, což je důležitá informace do budoucna v případě, že bude třeba státními silami reklamní zařízení odstranit,“ popsal Rýdl.

Dálnice zaplavily billboardy s českou vlajkou. | Foto: facebooková skupina: DOPRAVNÍ-OMEZENÍ.cz

Všechny získané informace pak Ředitelství silnic a dálnic předá začátkem příštího týdne ministerstvu dopravy. „Pokud ještě po výzvě ministerstva dopravy, zůstanou podél dálnic nějaká reklamní zařízení, tak je začneme odstraňovat,“ doplnil Rýdl.

Úřady je pak zlikvidují na své náklady a peníze budou vymáhat po majitelích billboardů, případně pozemků, na nichž stály. Kolik prostředků na to bude potřeba, není podle mluvčího známo. Jasné není ani to, na kolik vyjde odstranění jednoho poutače.

Vzhledem k očekávanému velkému počtu odstraňovaných billboardů Ředitelství silnic a dálnic předpokládá, že vypíše výběrová řízení na firmy, které by se této práce měly ujmout, řekl ČTK Jan Studecký z tiskového odboru úřadu.

Rýdl ale dodal, že než bude od dálnic a silnic 1. třídy odstraněn poslední billboard, může to trvat klidně i několik měsíců. Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona z roku 2012.

Honza Pastor Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme