Se zřizováním datových schránek jsou někde problémy
Ministerstvo vnitra začalo 1. července zřizovat datové schránky pro elektronické doručování dopisů. Od listopadu budou muset datové schránky povinně používat všechny společnosti zapsané v obchodním rejstříku, úřady a státní instituce. Ostatní si je mohou zřídit dobrovolně. O datovou schránku lze nejpohodlněji zažádat na poště. Ne všude je to však možné.
Zřizování datových schránek je v plném proudu. První zájemci o zřízení datové schránky se objevili hned ve středu. Podle jedné z poštovních úřednic, Drahomíry Hanískové z pražské hlavní pošty v Jindřišské ulici, lze o datovou schránku zažádat několika způsoby. "Můžete to udělat dvojím způsobem - buď si z adresy www.datoveschranky.info vytisknete přímo sami dokument, který si přinesete na poštu, necháte si úředně ověřit podpis a můžete si jej pak sami zaslat na ministerstvo vnitra. Pokud chcete všechny úkony provést na poště, může osoba fyzická nebo OSVČ přijít na poštu, tam vyplní žádost o zřízení datové schránky, my ji elektronicky odešleme na ministerstvo vnitra podepsanou elektronickým podpisem České pošty," vysvětlila Hanísková.
Datové schránky už fungují spolehlivě například v Praze, třeba na hlavní popště v Jindřišské ulici žádné problémy nebyly. Ne všude si ale o datové schránky můžou lidé zažádat. Třeba na Frýdlantsku mají zájemci o nový způsob komunikace s úřady potíže. Česká pošta jim přístupová hesla teprve posílá. Problémy se zažádáním o datovou schránku mají i ve Višňové na Příbramsku, řekla Radiožurnálu starostka obce Marie Matušková: "Dosud nám nepřišla přístupová hesla, abychom se do systému zapojili. Po jednání s Českou poštou nám bylo přislíbeno, že nám různé materiály a datové přístupy přijdou," uvedla Matušková.
Přečtěte si také:
Úřady mezi sebou začínají komunikovat elektronicky. Česká pošta spustila datové schránky