Senát proti monopolu pošty na doručování direct-mailů

Česká pošta nejspíš přijde o lukrativní monopol na doručování adresných reklamních zásilek, který jí nedávno slíbili poslanci. Proti je totiž Brusel a nyní to odmítli také senátoři. Ve hře jsou tak stamiliónové zisky České pošty, jejichž ztráta by v konečném důsledku mohla přinést i zdražení některých jiných jejích služeb.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká pošta

Česká pošta | Foto: Jan Rosenauer

Monopol pošty? není to vůbec dobrý pocit, popisuje i senátor za ODS Miroslav Škaloud. "Jakési tísnivé pocity vždycky dostávám; vždycky když tam dojdu, tak buďto tam u toho okénka nikdo není, a pokud je, tak čekám frontu. Když už tu frontu vyčekám, tak pak deset minut se hledá moje zásilka. To je moje zkušenost a myslím si, že konkurence rozhodně neuškodí."

Monopol státní České pošty na doručování reklamních zásilek, tzv. direct-mailingu, ministr Vladimír Mlynář ještě nedávno obhajoval. Poté, co ale i Brusel řekl Ne, musel Mlynář dnes v Senátu rezignovat. A přiznává: Pošta kvůli tomu možná bude muset znovu zdražovat.

"Dopady na ceny vyloučit samozřejmě nemohu; peníze, které České poště z direct-mailů dnes plynou, jsou zhruba 800 milionů korun, a kdyby o ně byla připravena konkurencí, tak by to samozřejmě dopady na hospodaření České pošty, respektive na cenu jejích služeb mělo."

Novela zákona se teď vrací zpět do Poslanecké sněmovny k novému projednání.

Marika Táborská, Vít Dvořák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme