Senát proti monopolu pošty na doručování direct-mailů

Česká pošta nejspíš přijde o lukrativní monopol na doručování adresných reklamních zásilek, který jí nedávno slíbili poslanci. Proti je totiž Brusel a nyní to odmítli také senátoři. Ve hře jsou tak stamiliónové zisky České pošty, jejichž ztráta by v konečném důsledku mohla přinést i zdražení některých jiných jejích služeb.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká pošta | Foto: Jan Rosenauer

Monopol pošty? není to vůbec dobrý pocit, popisuje i senátor za ODS Miroslav Škaloud. "Jakési tísnivé pocity vždycky dostávám; vždycky když tam dojdu, tak buďto tam u toho okénka nikdo není, a pokud je, tak čekám frontu. Když už tu frontu vyčekám, tak pak deset minut se hledá moje zásilka. To je moje zkušenost a myslím si, že konkurence rozhodně neuškodí."

Monopol státní České pošty na doručování reklamních zásilek, tzv. direct-mailingu, ministr Vladimír Mlynář ještě nedávno obhajoval. Poté, co ale i Brusel řekl Ne, musel Mlynář dnes v Senátu rezignovat. A přiznává: Pošta kvůli tomu možná bude muset znovu zdražovat.

"Dopady na ceny vyloučit samozřejmě nemohu; peníze, které České poště z direct-mailů dnes plynou, jsou zhruba 800 milionů korun, a kdyby o ně byla připravena konkurencí, tak by to samozřejmě dopady na hospodaření České pošty, respektive na cenu jejích služeb mělo."

Novela zákona se teď vrací zpět do Poslanecké sněmovny k novému projednání.

Marika Táborská, Vít Dvořák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme