Senátoři se začnou zabývat reklamou v České televizi

Senátorům se dnes dostane na stůl návrh na podobu reklamy v České televizi. Očekává se, že zákonodárci horní komory parlamentu budou mít k zákonu celou řadu výhrad. Podle rozhodnutí poslanců by se reklama napříště měla vysílat jen na ČT2 a sportovní ČT4. Speciálně její umístění na ČT2, která patří převážně kultuře a dokumentům, je ale vnímáno s rozpaky. Definitivně budou senátoři návrh projednávat na čtvrteční schůzi horní komory.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká televize - hlavní budova na Kavčích horách v Praze

Česká televize - hlavní budova na Kavčích horách v Praze | Foto: Khalil Baalbaki | Zdroj: Český rozhlas

Sněmovní verze novely má reklamu ve veřejnoprávní televizi omezit jen na kanály ČT2 a ČT4. Místopředsedkyně Senátu Alena Gajdůšková z ČSSD chce ale ponechat reklamu na kanále ČT1, ne na ČT2. Slibuje si od toho víc peněz pro Státní fond kultury.

Přehrát

00:00 / 00:00

O reklamě v České televizi mluvili na Rádiu Česko senátoři Tomáš Töpfer a Jiří Dientsbier

„My nejednáme o omezení reklamy. Naopak. Diginovelou má 11.11. 2011 úplně skončit reklama v České televizi. My jednáme o tom, že bychom ji na Českou televizi vrátili, alespoň v omezeném rozsahu. To je zásadní rozdíl, aby tak reklama mohla naplnit dva státní fondy, Státní fond pro podporu a rozvoj kinematografie a Státní fond kultury,“ vysvětluje člen stálé komise pro sdělovací prostředky, senátor Tomáš Töpfer zvolený za ODS.

„Původní senátní návrh chtěl reklamu zachovat v omezeném rozsahu na všech kanálech. Sněmovna vyjádřila vůli pozměňovacím návrhem, který nám vrátila a ponechala reklamu v omezeném rozsahu. Komerční televize se stejnou novelou zákona zavázaly k tomu, že dvě procenta reklamy budou saturovat Státní fond na podporu kinematografie. Vzhledem k této dohodě, ke které došlo mezi komerčními televizemi a zákonodárci se fond bude plnit. Pokud by k této dohodě nedošlo, fondu 11. listopadu zdroje vyschnou a nebude mít nic. Je to kompromisní řešení, které umožňuje naplňování fondů,“ dodává Töpfer.

„Reklama v České televizi v současné podobě mi nevadí. Pan Töpfer ale velmi přesně popsal situaci. Současně platné znění zákona by reklamu zakázalo v České televizi úplně. Zákon, který budeme dnes ve výboru projednávat, umožní reklamu alespoň na ČT2 a ČT4. Osobně bych se nebránil , aby to bylo rozšířeno i na zbývající dva kanály České televize,“ říká člen ústavně právního výboru Senátu, místopředseda strany a stínový ministr spravedlnosti ČSSD Jiří Dientsbier.

Přehrát

00:00 / 00:00

O reklamě na ČT mluvil ve Světě o třetí Jan Andruško, generální ředitel televize NOVA

Podle předsedy senátní mediální komise Jiřího Oberfalzera z ODS z návrhu zákona zřejmě vypadne pasáž, která osvobozuje od koncesionářských poplatků majitele přijímačů, upravených pro jiné účely, než je televizní vysílání.

Obavy ze zdražení reklamy

Asociace reklamních agentur upozornila, že pokud by platila úprava přijatá sněmovnou, tak se zdraží reklamní čas, což se promítne i do cen zboží. Generální ředitel televize Nova Jan Andruško tuto obavu ale odmítá.

„To je podle mě čistá spekulace a součást taktiky subjektů, které hrají proti tomu, aby reklama na České televizi zmizela. Já bych chtěl říct, že jestli má někdo obavu o to, abychom my a ostatní komerční hráči nezneužili té situace a nezvýšili ceny, tak samozřejmě u nás existují regulérní instituce jako antimonopolní úřad, které se o tuto otázku běžně starají.“

„Je to spekulace a ani já v tuto chvíli nedokážu říct, jakým způsobem se bude cena reklamy vyvíjet ve zbytku roku a příští rok,“ uvedl Andruško ve Světě o třetí.

Patricie Polanská, Martin Křížek, Nikola Bojčev, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme