Šest rizikových přejezdů čekají stavební úpravy. Ve Studénce mají stát přes 200 milionů

MAPA RIZIKOVÝCH PŘEJEZDŮ V ČLÁNKU. Šest rizikových přejezdů na hlavních koridorech zmizí, nahradí je nadjezdy nebo podjezdy. Změny se dotknou také Studénky na Novojičínsku, kde se předloni srazilo pendolino s nákladním autem. Informoval o tom server iHned.cz. Úřady stále hledají řešení, jak kritické přejezdy zabezpečit. Někteří řidiči na nich přitom dál riskují.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Přejezd ve Studénce | Foto: Michal Polášek

Správa železniční dopravní cesty nejprve vytipovala 109 kritických přejezdů, které se mají lépe zabezpečit nebo zmizet. Následně vybrala 24 nejrizikovějších.

„Ministerská komise z nich zatím vybrala prvních šest, které jsme my začali od loňského září projekčně připravovat," uvedla pro server iHned.cz tisková mluvčí organizace Kateřina Šubová.

Rok po srážce pendolina s kamionem ve Studénce řidiči na přejezdu stále riskují

Číst článek

Stavební úpravy čekají jako první přejezd ve Studénce, náklady se odhadují na více než 200 milionů korun.

„Ve Studénce bude přejezd nahrazený podjezdem, který bude využitelný pouze pro osobní automobily, cyklisty a pěší. Nákladní a kamionová doprava bude vedena přes nadjezd. Máme souhlas města, probíhá projekční příprava, zahájení prací očekáváme v roce 2019," uvedl pro iHned generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

Nadjezd přitom ve Studénce už jednou byl. V roce 2008 se zřítil do cesty rychlíku jedoucímu z Krakova do Prahy. Zemřelo osm lidí a skoro stovka dalších byla zraněna.

Kromě Studénky čeká přestavba také přejezdy v Uhersku, mezi Jistebníkem a Polankou nad Odrou, mezi Napajedly a Otrokovicemi, v Grygově a Rohatci, všechny na hlavních koridorových trasách. Na řadu mají přijít do tří až čtyř let.

Nejtragičtější rok na přejezdech. Podívejte se, kde se v loňském roce umíralo

Číst článek

Další z vybraných nejkritičtějších míst chce Správa železniční dopravní cesty předložit komisi v polovině letošního roku. Náklady na úpravy všech dvaceti čtyř přejezdů odhaduje podnik na 1,9 miliardy korun.

Zatímco v roce 2015 na silnicích zemřelo při nehodách nejméně lidí v historii, u střetů na železničních přejezdech stojí v roce 2016 poznámka: nejtragičtější. Alarmující je také fakt, že více jak polovina řidičů přehlédla varovnou signalizaci.

Datoví novináři Českého rozhlasu zpracovali mapu nehod na přejezdech. Vycházeli z údajů za leden až listopad 2016.

Anna Kottová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme