Seznam.cz po několika dnech otočil, dezinformační weby z reklamy nevyřadí

Internetová firma Seznam.cz nebude vyhodnocovat obsahy zpravodajských webů na internetu. O nově zavedených pravidlech, která měla znemožňovat umístění reklamy na dezinformační weby, představenstvo údajně nevědělo, proto je ve středu zrušilo.

Tento článek je více než rok starý.

Praha (Aktualizováno: 13:17 10. 8. 2017) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Internetový portál Seznam.cz

Internetový portál Seznam.cz | Foto: Seznam.cz

„Představenstvo o záměru zpřísnit pravidla reklamy v oblasti zpravodajských webů nevědělo, a pokud by o ní ode mě vědělo, nepustilo by ji do realizace. Představenstvo a majitel společnosti si nepřeje, abychom se snažili určovat objektivnost a pravdivost zpravodajských webů, které jsou zařazeny do naší reklamní sítě. Proto jsme dnes z pravidel reklamy tato kritéria pro zpravodajské weby odebrali,“ uvedl výkonný ředitel Seznamu Michal Feix, jehož vyjádření předala Radiožurnálu Irena Zatloukalová, manažerka komunikace společnosti. 

„Dozvěděl jsem se, že nové obchodní podmínky mohou dopadnout i na weby, které mají „pouze“ jiný politický názor. Tak jsem tu cenzuru zrušil,“ uvedl Lukačovič ve čtvrtek odpoledne na svém twitterovém účtu.

O zavedení přísnějších pravidel pro zařazení webů do reklamní sítě Sklik informovala některá média minulý týden. Aby mohly zpravodajské weby zobrazit Sklik, nesměly podle těchto pravidel mimo jiné uvádět lživé a klamavé informace, vydávat komentáře a konspirační teorie za zpravodajství nebo zveřejňovat články se smyšlenými autory. Na webu musel být také uveden jeho provozovatel.

Seznam vyrazí do boje proti dezinformačním webům. Cenzura, tvrdí mluvčí Hradu

Číst článek

Sklik zobrazuje na webech reklamu na různé firmy či služby. Do programu se mohou jako partneři zapojit servery splňující podmínky Seznam.cz a za zobrazení reklamy na svých webech pak dostávají od Seznam.cz provizi z výnosů z reklamy.

Seznam.cz má roční tržby přes tři miliardy korun. Významnou část tvoří právě příjmy z inzerce. Majitelem společnosti je její zakladatel Ivo Lukačovič.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme