Až tisíc aut na českobudějovickém sídlišti Máj parkuje nelegálně. Problém má vyřešit nová budova

Dvě až tři patra a skoro 500 stání – takové jsou parametry plánovaného parkovacího domu na sídlišti Máj v Českých Budějovicích. Radnice ho chce postavit na místě stávající trolejbusové točny v ulici Antonína Barcala. Budova má zlepšit situaci, která je podle vedení města kritická.

Tento článek je více než rok starý.

České Budějovice Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Auta parkující v noci na českobudějovické sídlišti Máj

Auta parkující v noci na českobudějovické sídlišti Máj | Zdroj: Magistrát města České Budějovice

Problémy s parkováním na největším českobudějovickém sídlišti jsou dlouhodobé. Kvůli nedostatku míst auta běžně parkují na plochách, které vůbec nejsou určené k stání, a blokují ostatní vozidla. Praxe je taková, že kdo chce vyjet se svým autem, musí často odtlačit dvě i tři jiná vozidla.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jak chce českobudějovická radnice řešit problémy s parkováním na sídlišti Máj, shrnuje Matěj Vodička

Podle náměstka primátorky Lubomíra Bureše si vedení města nechalo sečíst auta v dané lokalitě. „Výsledkem fyzického sčítání v nočních hodinách, kdy je situace nejhorší, je to, že na Máji aktuálně parkuje celkem 4700 vozidel, z toho zhruba tisícovka na místech, kde se nemá,“ uvádí.

Představuje to také velkou komplikaci při výjezdech záchranářů a hasičů. „Ze své předchozí praxe jako ředitele hasičů musím říct, že jsme se v podstatě každý den báli, že na Máji dojde k požáru výškové budovy a kvůli takto zaparkovaným autům se technika nedostane na místo zásahu,“ dodává Lubomír Bureš.

Vedení města představilo zatím jen velmi předběžnou vyhledávací studii pro parkovací dům. Mělo by jednat o dvou až třípatrovou budovu. Dosavadní trolejbusová točna na místě zůstane zachovaná přímo v přízemí domu. K parkování by tak sloužila nadzemní podlaží. Studie zároveň počítá s využitím fotovoltaiky na střeše.

Daná lokalita je podle radnice nejvhodnější. „Volili jsme variantu, kdy nejdeme do zeleně, ale jdeme na asfaltovou plochu, která tam v této chvíli stejně je a je nevyužitá, protože točna je opravdu obrovská. Je to jediná možnost, kam naskládat co nejvíc aut. Těch 490 míst by opravdu řešilo zásadní problém,“ připomíná městský radní a jihočeský hejtman Martin Kuba.

Celý letošní a příští rok zabere příprava podkladů pro územní rozhodnutí a stavební povolení. Poté by měla začít samotná stavba. Náměstek primátorky Lubomír Bureš počítá s tím, že začátkem roku 2026 parkovací dům zahájí provoz.

Zatím není ještě jasné, v jakém režimu bude přesně fungovat. Náklady podle odhadů dosáhnou zhruba 250 až 280 milionů korun.

Matěj Vodička Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme