Školení bylo k ničemu, s registrem vozidel se učíme za ostrého provozu, stěžují si úředníci
Navzdory opakovanému ujišťování ministerstva dopravy potíže s novým centrálním registrem vozidel přetrvávají. Úředníci tráví vyřizováním žádostí mnohem delší dobu než dřív a často jim chybí důležité údaje, které musí do žádostí dopisovat ručně. Stěžují si také na nedostatečné školení, se systémem se prý musí učit za plného provozu.
„Základní věci jako registrace vozidel a provádění změn systém umí, jsme schopni zákazníky odbavit. Co však stále nefunguje, je například registrace sportovních a historických vozidel,“ popisuje své zkušenosti vedoucí oddělení registru vozidel plzeňského magistrátu Jan Vavřík.
„U nás v Českých Budějovicích registr vozidel fungoval asi stejně jako v pátek, to znamená dost špatně. Zatím je celý systém pomalý, odkazuje na chybové zprávy, které se musí nejdříve opravit. Oproti pátečnímu provozu zatím žádné znatelné zlepšení nevidím,“ říká vedoucí oddělení registru v Českých Budějovicích Ladislav Hostěnský.
Zkušenosti s novým registrem popsali v Ozvěnách dne vedoucí plzeňského a českobudějovického registru Jan Vavřík a Ladislav Hostěnský
Oba šéfové oddělení registrů se shodují na tom, že systém je stále velmi pomalý a problémy s odbavováním se jen odsunují dopředu.
V Budějovicích dnes sice odbavili všechny klienty, podle Hostěnského to však bylo i díky tomu, že lidí přišlo na úřad méně než obvykle. Z médií už o problémech s registracemi věděli.
„Dnes v Českých Budějovicích odbavovalo žádosti občanů osm úředníků. Podařilo se odbavit asi 140 žádostí. Kolik z toho bylo neúspěšných zatím nevím, ale jisté je, že to je přibližně 40 procent odbavených žádostí z běžného provozu,“ upozorňuje Hostěnský.
Některé nové registry vozidel mají stále problémy
Číst článek
Spolupráci s techniky firmy ATS-Telcom Praha, která nový systém za 47 milionů vytvořila, si pochvalují. Přesto je podle nich nejdůležitější to, aby byly chyby co nejdříve odstraněny.
„Na spolupráci si nemůžeme stěžovat – pokoušeli se nám vyjít všemožně vstříc, telefonovali na call centrum, řešili některé případy, ukázali nám věci, které jsme neznali a zároveň monitorovali situaci a zaznamenávali věci, které systém neumí nebo s nimi má potíže. Slíbili nám nápravu v dohledné době,“ tvrdí Jan Vavřík.
„Pokud jsme měli dotazy, snažili se nám je zodpovědět. Nicméně systém má přetrvávající problémy, na kterých firma stále pracuje a pokud nebudou tyto podstatné problémy odstraněny, tak asi žádné školení nám tolik nepomůže, abychom se pohnuli dopředu,“ míní Ladislav Hostěnský.
Registr vozidel je sice pomalý, ale lidé odcházejí spokojeni, tvrdí ministr Dobeš
Číst článek
Někteří úředníci z různých částí republiky si přitom stěžovali, že školení na práci s novým registrem vozidel bylo nedostatečné.
„Taky jsem byl překvapen, jakým způsobem je školicí aplikace podávána. Školicí verze aplikace absolutně nedokázala simulovat ostrý provoz, byla zkreslená, neúčinná. Ostré verzi odpovídala možná tak jenom ze 60 procent. Osobně bych řekl, že fungovala asi stejně špatně jako ostrá verze, akorát že v jiných parametrech. Nás bohužel vyškolila a stále ještě školí až ostrá verze a to bohužel až za plného provozu,“ stěžuje si vedoucí českobudějovického oddělení registru.
Český rozhlas oslovil s žádostí o informace i autora nového registru, firmu ATS-Telcom Praha. Její zástupci však odpovědět na otázky odmítli a odkázali na ministerstvo dopravy.