Skončila konference o zastoupení menšin v médiích

Z dvoudenní mezinárodní konference Etnika v médiích a reklamě vzešel požadavek, aby při Radě pro rozhlasové a televizní vysílání vznikl poradní sbor ze zástupců menšin žijících v České republice. Sbor by měl radě pomoci s návrhy legislativních pravidel ohledně přístupu menšin do veřejnoprávních médií. Měly by totiž být přesněji definovány podmínky a možnosti prezentace menšin v Českém rozhlase a České televizi.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Účastníci konference se shodli i na potřebě vytvoření Fondu sociální reklamy, do něhož by výrazně přispíval stát a ze kterého by byly financovány veřejně prospěšné a osvětové reklamní kampaně. V této souvislosti zástupci reklamních agentur požadovali zmapování menšin v Česku, což by podle nich napomohlo k tomu, aby se v reklamách objevovali příslušníci různých etnik.

Na konferenci také zazněla výzva, aby se občané při sčítání lidí příští rok v květnu hlásili ke svým národnostem. Počty menšin žijících v České republice totiž jsou velmi důležitým hlediskem při tvorbě programových skladeb veřejnoprávních médií.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme