Skončila konference o zastoupení menšin v médiích

Z dvoudenní mezinárodní konference Etnika v médiích a reklamě vzešel požadavek, aby při Radě pro rozhlasové a televizní vysílání vznikl poradní sbor ze zástupců menšin žijících v České republice. Sbor by měl radě pomoci s návrhy legislativních pravidel ohledně přístupu menšin do veřejnoprávních médií. Měly by totiž být přesněji definovány podmínky a možnosti prezentace menšin v Českém rozhlase a České televizi.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Účastníci konference se shodli i na potřebě vytvoření Fondu sociální reklamy, do něhož by výrazně přispíval stát a ze kterého by byly financovány veřejně prospěšné a osvětové reklamní kampaně. V této souvislosti zástupci reklamních agentur požadovali zmapování menšin v Česku, což by podle nich napomohlo k tomu, aby se v reklamách objevovali příslušníci různých etnik.

Na konferenci také zazněla výzva, aby se občané při sčítání lidí příští rok v květnu hlásili ke svým národnostem. Počty menšin žijících v České republice totiž jsou velmi důležitým hlediskem při tvorbě programových skladeb veřejnoprávních médií.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme