Slevové portály se stále častěji pojišťují proti nespokojeným klientům

Stále více slevových portálů své služby pojišťuje pro případ, že prodaná služba neodpovídala slibované kvalitě nebo neproběhla vůbec. Zákazníci tak mají větší jistotu, že v případě problémů dostanou peníze zpět. Nejvíce stížností se týká oblasti gastronomie.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Restaurace | Foto: Fotobanka Stock.xchng

Pan Stanislav z Prahy nakupuje přes slevové portály často – vstupenky do divadel, lístky do bazénů nebo služby jako kadeřnictví a žehlení.

Většinou je spokojený. Když si ale koupil kupon na večeři do restaurace v centru Prahy, obsluha ho jako držitele slevového kuponu odmítla usadit na terasu.

Za voucher zaplatil nemalé peníze, nakonec se ale cítil jako host druhé kategorie: „Vy si koupíte takový voucher kvůli tomu, že budete sedět u Karlova mostu, budete se koukat na Hradčany, na Vltavu a ve finále se dozvíte, že – ne, ne, ne, vy s tím voucherem musíte jít pouze do restaurace.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktorka Václava Marešová zjišťovala, jaké služby nejčastěji reklamují zákazníci slevových portálů

Právě jídla v restauracích patří mezi služby, kvůli kterým se nespokojení klienti obracejí na spotřebitelská sdružení se žádostí o pomoc nejčastěji.

Nelíbí se jim, že nabízená služba měla nižší kvalitu, než očekávali. Vyplývá to z údajů sdružení Spotřebitel net.

„Prodávající slibuje kompletní menu a kompletní služby srovnatelné s tím, jaké se dostávají klientům, kteří přijdou do restaurace bez slevového kuponu. Ale v reálu potom naši kupující zjistí, že na hosty se slevovými kupony se kouká trošku skrze prsty a kvalita neodpovídá tomu, čemu odpovídá třeba kvalita u sousedního stolu,“ vysvětluje právník sdružení Miroslav Huml.

V takových situacích se ale zákazníci mohou bránit a službu přímo u slevového portálu reklamovat. Stále více serverů se pro tyto případy pojišťuje a nespokojeným klientům vrací peníze samy.

Ne každá sleva je skutečně slevou

„Je to pojištění, které je pod záštitou velké finanční skupiny. To znamená, že vy už máte na velkou část slevových serverů jistotu toho, že když nebudete spokojeni nebo něco neproběhne, tak dostanete své peníze nazpět. V drtivé většině případů, pokavaď je zákazník nespokojen, tak slevový server dělá maximum, aby to vyřešil. A je takovým prostředníkem mezi zákazníkem a podnikatelem,“ říká internetový odborník a spolumajitel slevového srovnávače TOP SLEVA Michal Hardyn.

Vhodné je také vybírat si osvědčené slevové portály. Některé totiž dávají záruky za nabízené služby a s nepoctivými prodejci se rozloučí. Například v případě, kdy si člověk koupí kupon na neomezenou konzumaci piva, kterou ale restaurace brzy ukončí, by se zákazník neměl bát ozvat.

Slevy | Foto: Tomáš Adamec

Právník Miroslav Huml také radí porovnat si nabízenou slevu s nezlevněným produktem. Někdy se totiž ceny příliš neliší a sleva je pouze reklamním trikem.

„Inzerce na slevových portálech je jakousi formou reklamy a reklama by měla být minimálně pravdivá. A takové prohlášení, že kupujeme něco se slevou, co slevou ve skutečnosti není, tak samozřejmě není pravdivé. Jednalo by se pouze o klamavou reklamu a za toto chování může Česká obchodní inspekce prodávajícímu uložit pokutu,“ dodává.

V České republice funguje víc než 130 slevových portálů. Mezi lidmi jsou stále oblíbenější. Jen loni na nich zákazníci utratili téměř dvě miliardy korun a letos by to podle odborníků mělo být ještě víc.

Václava Marešová, Kristina Winklerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme