Nádraží, autobusy i parkoviště. Podívejte se na nový dopravní terminál, který má vzniknout na Smíchově

Praha připravuje stavbu dopravního terminálu na Smíchově. Detailní podobu dopravního uzlu, kterou vypracovalo studio A69 Architekti, v úterý představil Institut plánování a rozvoje. Na jednom místě bude zastávka vlaků, autobusů, metra a tramvají. Praha zároveň plánuje postavit P+R parkoviště. Cestujícím by se tak zkrátil čas mezi přestupy. Výstavba by mohla začít v roce 2021. Celkové náklady jsou odhadovány asi na dvě miliardy korun.

vizualizace Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vypsali jsme zakázku na generálního projektanta, do konce roku by měly být odevzdány obálky a někdy na začátku příštího roku budeme vybírat projektanta,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (za Praha Sobě).

„V minulosti se budovaly různé druhy nádraží na různých místech, autobusové na jednom, vlakové zase jinde. Naopak na Smíchově budou cestující moct na jednom využít dálkové, regionální i městské vlaky a autobusy, metro, tramvaje a předtím odstavit auto na velkém P+R parkovišti,“ popsal Scheinherr.

VIDEO: ‚Chodník smrti‘ z nádraží na Vinohradskou nemá po rekonstrukci zábradlí. Magistrátu to nevadí

Číst článek

Nový terminál vznikne místě současného nádraží a bude napojen na železniční stanici, metro i na chystanou stavbu nové čtvrti. Správa železniční a dopravní cesty také plánuje rekonstrukci hlavní budovy smíchovského nádraží.

„V rámci studie je ponechána historická hala z 50. let, která je pouze doplněna o novou část s obchody a zázemím pro cestující. Na halu naváže i nové administrativní křídlo nádraží, které by mohlo být budoucím sídlem Správy železniční dopravní cesty,“ uvedl Institut plánování a rozvoje.

Parkoviště P+R pro auta bude mít až tisíc stání. Praha chce na místě vytvořit také stání pro kola s tisícovou kapacitou. A návrh počítá i s vysázením nových stromů v okolí dopravního terminálu.

„Věřím, že občané plánovanou proměnu na Smíchově uvítají a že nový terminál přispěje k rychlejšímu a pohodlnějšímu pohybu po městě,“ dodal Petr Hlaváček (za TOP 09), náměstek primátora pro územní rozvoj.

Výstavba by mohla začít v roce 2021. Celkové náklady jsou odhadovány asi na dvě miliardy korun. | Foto: A69 Architekti | Zdroj: Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy

Nová budova magistrátu?

Terminál bude mít několik úrovní. První je úroveň Nádražní ulice, kde budou podchody železnice k nástupištím. V druhé úrovni je stanice, která bude na stejné úrovni jako dnes, a nad stanicí bude terminál pro příměstské a dálkové autobusy. Pod terminálem bude metro. Všechny úrovně budou vzájemně propojeny.

Podle dřívějších informací magistrátu by měl nejdříve vzniknout parkovací dům a na jeho střeše autobusový terminál. Poté by měla být vybudována část nad prostorem nástupišť železniční stanice. Ta bude využita pro zvýšení kapacity autobusového terminálu a umožní sem přesunout autobusy, které nyní staví Na Knížecí.

Praha 5 a 6 přidávají placená parkovací místa. Modré zóny chtějí postupně zavést na celá svá území

Číst článek

Součástí projektu má být posunutí současné lávky pro pěší přes Smíchovské nádraží, aby se z ní dalo scházet přímo na peron. Autobusy MHD by v budoucnu Na Knížecí měly jezdit, ale nebudou tu mít konečnou a parkoviště. Počet linek, které tam končí, by se měl postupně snížit asi na polovinu.

Na části současného stanoviště město zvažuje stavbu nové budovy magistrátu, kam by se přestěhovalo téměř 2000 úředníků poté, co v roce 2028 skončí pronájem Škodova paláce.

Vedle plánovaného terminálu by měl v rámci projektu Sekyra Group s názvem Smíchov City vzniknout hotel a čtyři budovy centrály České spořitelny. Zbytek projektu směrem Na Knížecí budou tvořit kancelářské a bytové domy.

Celkem projekt Smíchov City zahrnuje 216 099 metrů čtverečních pozemků a má tam najít bydlení až 3300 lidí. Severní část, která bude začínat Na Knížecí a má sloužit zejména k bydlení, chce Sekyra Group začít stavět začátkem příštího roku.

Takto vypadá Smíchovské nádraží teď | Zdroj: Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy

ako, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme