Sněmovna rozhodne o osudu reklamy v České televizi

O tom, zda zůstane reklama v České televizi (ČT), mají dnes začít rozhodovat poslanci. Ti mají na stole senátní novelu, která veřejnoprávní televizi umožňuje dál reklamu vysílat. Podle platného zákona přitom měla reklama na ČT skončil už letos.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká televize

Česká televize | Foto: Tomáš Adamec

Poslanci mají teď říci, na kterých stanicích veřejnoprávní televize reklama zůstane a v jakém objemu. Podle předlohy by měly jít příjmy z reklamy například do Státního fond pro podporu a rozvoj české kinematografie.

Zpravodaj normy Walter Bartoš z ODS očekává, že diskuse nad novelou bude bouřlivá.

„Ty názory se různí a já si myslím, že k tomu je potřeba jakýsi politický konsensus, protože Česká televize je velmi vážná záležitost. Ne, že bude koalice přehlasovávat opozici. Ta novela posouvá tu záležitost, že i po digitalizaci by byla zachována reklama v České televizi, a to tak, že 20 procent by šlo na digitalizaci archivů České televize a 40 procent na Fond kultury a 40 procent na Fond podpory rozvoje české kinematografie,“ řekl Walter Bartoš.

Doplnil, že pokud by tato novela nebyla přijata, tak by reklama v České televizi skončila.

Martina Spěváčková, Eva Presová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme