SOS žaluje kvůli neúplným cenám cestovní kancelář Exim Tours

Sdružení obrany spotřebitelů podalo žalobu na cestovní kancelář Exim Tours. Chce dosáhnout soudního výkladu na uvádění konečné ceny zájezdu - tedy včetně povinných příplatků. Společnost si sdružení vybralo jako exemplární příklad, protože podobné praktiky, které podle sdružení odporují pravidlům Evropské unie, používá velká část českých cestovních kanceláří. Přitom základní cena zájezdu bez příplatků se může od ceny finální lišit až o 40 procent.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Egypt

Egypt | Foto: Hana Hikelová

Takzvané povinné příplatky, tedy například letištní a bezpečnostní taxa, palivový příplatek nebo povinné pojištění jsou zpravidla uváděné zvlášť, mimo základní cenu zájezdu. To může podle Sdružení obrany spotřebitele klamat. A jak vysvětluje Klára Přikrylová, která se ve sdružení cestovními kancelářemi zabývá, žaloba se netýká jen příplatků.

"Ale určitých smluvních podmínek, které považujeme za nepřiměřené. Například podmínky, která zbavuje cestovní kancelář zodpovědnosti za neposkytnuté služby," upřesnila Přikrylová.

Předseda Asociace cestovních kanceláří Michal Šeba ale své kolegy, tedy nejen Exim Tours, ale i další desítky cestovek, které využívají podobné praktiky, hájí. "Cestovní kancelář Exim uvádí pravdivě výši příplatků, není to cena klamavá," doplnil.

Žalovaná strana, tedy cestovní kancelář Exim Tours se zatím ke kauze nevyjádřila. Vyčká, až se žalobou seznámí.

Věra Pfeifferová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme