Soud nařídil odstranění cedulí namířených proti firmě Skanska

Ředitelství silnic a dálnic musí ze silnic odstranit cedule, které upozorňovaly na údajně nekvalitní práci stavební firmy Skanska. Rozhodl o tom předběžným opatřením Městský soud v Praze.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

stavební firmy

stavební firmy | Foto: Alena Palečková

Skanska také podává žalobu na ochranu dobré pověsti na ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic a bude požadovat odškodnění 50 milionů korun a omluvu.

„To je náš odhad současných škod, které jsme utrpěli vyvěšením tabulí, které hanlivě naznačují, že za všechny problémy silnic může Skanska. Jsme ale o té záležitosti připraveni jednat. Je to první výpočet a spíše konzervativnější,“ říká generální ředitel firmy Skanska Dan Ťok.

Přehrát

00:00 / 00:00

Ťok do VOD.mp3

Cedule s nápisy "Zde stavěla Skanska" a "Musíme to opravit" nechal na některých úsecích silnic vyvěsit ministr dopravy v demisi Vít Bárta.

Tabule měly upozorňovat na špatnou práci stavbařů. Reklamace podle ministra dosáhly výše skoro jedné miliardy korun. To Skanska považuje za nesmysl.

„Tady někdo jednostranně dává veřejnosti najevo, že jediný problém, který na silnicích je, je Skanska. To přece není pravda," říká Ťok.

Na kvalitě provedení stavebních prací nechce Skanska nic měnit:

„Já si nemyslím, že děláme naši práci nekvalitně. To je přesně to, co ty cedule dělaly – vyvozovaly dojem, že to děláme nekvalitně a není to pravda. My jsme dokazovali, že reklamace na naši společnost nepřesahují nejen průměr, že jsou hluboko pod průměrem České republiky,“ vysvětluje Ťok.

Proč má Česko problémy s kvalitou silnic?

Na kvalitu silnic má vliv řada faktorů: dodržování všech technologických postupů, údržba a dlouhodobé plánování.

„Dost často se v minulosti stávalo, že se peníze čerpaly na konci roku a pak se práce nedělaly v úplně optimálním období,“ říká Ťok.

Technologie i materiály jsou v Česku stejné, jako u našich sousedů v Německu nebo Rakousku.

„Podle mého názoru je to spíše záležitost četnosti oprav a údržby, což jsou věci, které životnost silnic velmi podmiňují. Dálnice D1 má v podstatě po životnosti, měla být už dávno celá zrekonstruovaná, protože byla ve většině úseků postavena před 40 lety,“ dodává Dan Ťok.

Ředitelství silnic a dálnic zatím čeká, až bude mít soudní rozhodnutí k dispozici.

Tomáš Medek, Michaela Vydrová, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme