Soutěž Young Lions zná své vítěze. Čeká je klání v Cannes

Reklamní festival Cannes Lions má svou kategorii pro mladé kreativce. Soutěž Young Lions je součástí největšího světového festivalu komerční komunikace, Cannes Lions. Mladí Lvi podporují kreativitu u benjamínků komunikačního průmyslu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vítězný návrh v kategorii Print - Publicis Alexandry Štefaňákové a Zuzany Gregorové

Vítězný návrh v kategorii Print - Publicis Alexandry Štefaňákové a Zuzany Gregorové | Foto: cannes-lions.cz

Dvoučlenné týmy v soutěži mají 24 hodin na vypracování konceptu řešení konkrétního zadání, podmínkou účasti je věk do 28 let.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reklamní festival Cannes Lions a soutěž Young Lions. Příspěvek Zdeňka Strnada. Ve studiu jsou za pořadatele René Jež a vítězka národního kola Alexandra Štefaňáková.

Jako partnera do soutěže si můžete zvolit kohokoliv - v soutěžních dvojicích se mohou setkat lidé z různých agentur a také například studenti marketingové komunikace či spřízněných oborů.

Vítězové národních kol pak postupují do finále, které se odehrává v rámci festivalu Cannes Lions, čeští zástupci pak mohou konfrontovat své dovednosti s mladými kreativci z celého světa ve třech kategoriích.

V kategorii Cyber se jedná o internetovou reklamu ve všech jejích rozmanitých podobách, výstupem kategorie Print je tiskový inzerát, a pro poslední kategorii - Média - musí soutěžící navrhnout ucelenou komunikační kampaň a prezentovat ji před porotou.

Účast na mezinárodním fóru se vždy bere jako dobrá příprava na budoucí ostrá klání.

Úroveň reklamy je odrazem úrovně země

„Ta soutěž smazává veškeré rozdíly tím, že všichni mají stejnou startovací čáru. Nikdo z nich nezná zadání dopředu, takže všichni se ho dozví ve stejný čas a stejně tak všichni mají stejné prostředky na to přinést výsledek. Z toho pohledu je to neuvěřitelně spravedlivá soutěž, a tím pádem smazává to, co je v těch komerčních komunikacích, kde rozhoduje velikost trhů, rozpočtů, síla země, toto tady není,“ řekl Rádiu Česko René Jež, partner společnosti FleMedia, pořadatele národního kola soutěže Young Lions.

Jaká je úroveň české reklamy? „To je nehynoucí otázka, o tom se dá diskutovat dlouho a já myslím, že odpovídá velikosti trhu a úrovni rozvoje země. Není špatná, ale není to ani žádná světová špička,“ odpověděl Jež.

Čtyři měsíce v reklamě přinesly výhru

Vítězkami letošního národního kola v kategorii Print - Publicis se staly Alexandra Štefaňáková a Zuzana Gregorová. Společně předložily dva koncepty.

„Tento konkrétní, vítězný byla série prací, kde jsme vycházeli po formální stránce z povahy samotného tisku, proto to byl čistě typografický inzerát. Co se významu týká, chtěli jsme poukázat na to, že lidé jsou takoví podle toho, co čtou,“ uvedla Štefaňáková.

Výhra pro ní byla velkým překvapením a do Cannes se těší: „Já jsem v reklamě čtvrtý měsíc, takže pro mě je to hlavně velmi velké překvapení a těšíme se.“

Marián Vojtek, Zdeněk Strnad Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme