Spory drolí vyšetřovací komisi k D47: po ANO odchází Úsvit, nesouhlasí s tím, jak pracuje

Ze sněmovní vyšetřovací komise ke stavbě dálnice D47 odstoupili poslanci za hnutí ANO a Olga Havlová za hnutí Úsvit. Havlová přitom byla iniciátorkou vzniku komise. Své rozhodnutí zdůvodnila tím, že není spokojená s vedením a směřováním komise. Předseda komise Jan Birke z ČSSD tyto výtky odmítá. Podle něj se komise měla v úterý bavit o takzvaném rodném listu zakázky a lidech, které bude chtít vyslechnout.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Slavnostní otevření nového úseku dálnice

Slavnostní otevření nového úseku dálnice | Foto: Martin Knitl

„Vzhledem k tomu, že než jsem tuto komisi navrhla, jsem byla seznámena se spoustou dokumentů, tak nemám zapotřebí čekat tři měsíce, abych se seznámila s materiály, které už jsem dávno znala. Já si myslím, že celá komise bude hrát na čas, jako se hrálo na čas dva roky, než se vůbec spustila práce této komise,“ zdůvodnila své rozhodnutí Havlová.

„Mě to velmi mrzí, protože je to hodin a hodin práce, nejen mé vlastní, ale i lidí z Ředitelství silnic a dálnic a dalších institucí. Připravovali jsme podkladové materiály, takže já odmítám jakoukoli nečinnost. Dnes už jsme byli ve finále, kdy jsme si mohli předvolávat jednotlivé osoby,“ okomentoval výtky k práci komise Birke.

Řešením situace se teď bude zabývat vedení sněmovny, řekl místopředseda komise a šéf poslanců ODS Zbyněk Stanjura.

Zruší se komise?

„Ty scénáře jsou dva a já obě dvě varianty navrhnu na grémiu Poslanecké sněmovny. Za prvé – a to je ta lepší varianta – vyzveme ty kluby, které v této chvíli nemají zástupce ve vyšetřovací komisi, aby je doplnily. My jsme připraveni hlasovat pro ty personální nominace jednotlivých klubů. A pokud se tak nestane, tak si myslím, že je lepší tu komisi zrušit,“ nastínil další vývoj Stanjura.

Komise měla zodpovědět otázky, jaká pochybení při stavbě dálnice D47 vznikla a kdo za ně může. Povrch zhruba devítikilometrového úseku dálnice se krátce po uvedení do provozu v roce 2008 zvlnil. Stát se už kvůli tomu několik let pře se stavebními firmami.

Problematický úsek dálnice D47 (D1) | Foto: Český rozhlas

ČRo, Mikuláš Klang Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme