Spory v ODS údajně stojí za výměnou zmocněnců pro stavby dálnic

Ministerstvo dopravy chystá změny v pětičlenné sestavě vládních zmocněnců pro výstavbu dálnic. Úřad by měl dnes navrhnout vládě, aby odvolala jihomoravského zmocněnce Milana Venclíka a na jeho místo jmenovala Petra Duchoně. Za změnami ale údajně stojí spory uvnitř ODS.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

výstavba dálnice

výstavba dálnice | Foto: ceskedalnice.cz

Milan Venclík má na starosti výstavbu silnic R43 a R52 v Jihomoravském a Pardubickém kraji. Důvodem jeho plánovaného odvolání je podle Ministerstva dopravy požadavek na ‚zvýšení kvality práce.‘

Týdeník Ekonom ale napsal, že může jít o důsledek vnitřního boje v ODS, jíž jsou všichni zmocněnci členy. Podle listu dostávají zmocněnci od Ředitelství silnic a dálnic až 165 tisíc korun měsíčně.

Přehrát

00:00 / 00:00

Náměstek ministra dopravy pro silniční infrastrukturu Tomáš Kaas popsal pro Radiožurnál činnost vládních zmocněnců pro výstavbu dálnic.

Kromě zmíněné personální výměny chce Ministerstvo dopravy dvěma zmocněncům pozastavit činnost, protože na jimi kontrolované silnice nemá stát peníze.

Tomáš Kaas, náměstek ministra dopravy pro silniční infrastrukturu v Ranním interview Radiožurnálu vysvětlil, že zmocněnci byli jmenováni na základě usnesení vlády s tím, že budou podporovat činnost Ředitelství silnic a dálnic. Zejména v jednáních se samosprávou a tam, kde probíhají majetko-právní vypořádání, i v jednání s majiteli pozemků.

K údajné výši příjmů zmocněnců Tomáš Kaas řekl: „Nemůžu potvrdit ani vyvrátit, protože smlouvy jsou s Ředitelstvím silnic a dálnic. Pokud vím, tak v rámci smluv jsou hrazeny nájmy, případně asistenti, takže kolik je konkrétní plat úplně přesně nevím.“

V odvolání zmocněnců ještě není rozhodnuto

Tomáš Kramár, předseda občanského sdružení Oživení pro Rádio Česko řekl, že o práci a výsledcích práce zmocněnců nemá veřejnost dostatek informací. Podle něj je Milan Venclík odvolatelný kvůli kvalitě své práce. „Ale samozřejmě jméno, o kterém se spekuluje, což je bývalý primátor Brna Duchoň, také není zárukou toho, že bude práce lepší neboť je to vlastně stranická nominace,“ myslí si Kramár.

Přehrát

00:00 / 00:00

Tomáš Kramár, předseda občanského sdružení Oživení ve vysílání Rádia Česko vysvětloval postoj k funkci zmocněnců pro výstavbu dálnic.

Zmocněnce pro výstavbu dálnic vnímá jako problematický institut, který ale může fungovat a může mít svá pozitiva. Problém při vzniku funkcí zmocněnců vidí v tom, že instituce vznikla po krajských volbách, které ODS prohrála a nominovala neúspěšné politiky do těchto funkcí. Z vnějšku je to prý proto vynucená pozice, aby tito lidé měli ještě nějakou práci ve veřejném sektoru.

Institut zmocněnců by podle Kramára měl mít koordinační a hlavně komunikační funkci. „Některé dálnice jsou skutečně problematické, co se týče návrhů, trasování a je tam potřeba dohodnout nějaký konsenzus, případně vůbec umožnit jednání, komunikaci se znepřátelenými stranami, což v Čechách není obvyklé,“ dodal.

Květa Moravcová, Tomáš Pancíř, Jan Piroch, Petr Král, Renata Mňuková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme