Spotřeba piva u nás klesá, pivní kultura ale neupadá

Pivní kultura má v Česku neutuchající popularitu. Potvrzuje to i nejnovější průzkum, který zpracovalo Centru pro výzkum veřejného mínění při Sociologickém ústavu Akademie věd.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

pivo

pivo | Foto: Jan Rosenauer

Pivní kultura, tak ji definovali respondenti průzkumu, je široká škála věcí, od kvality piva, přes kvalitu restaurací, šíři nabídky až po chování personálu a zákazníků v restauraci.

Přehrát

00:00 / 00:00

Ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý na Rádiu Česko

Z průzkumu vyšlo, že pivní kulturu hodnotí jednoznačně pozitivně jak muži tak i ženy. "V dnešní době je zkrátka pivo jednotícím prvkem celé naší společnosti," tvrdí výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.

Podle statistik spotřeba piva u nás sice zvolna, ale stále klesá. Tuzemská spotřeba byla až do minulého roku nahrazována zvyšující se spotřebou turistů. Ti už ale tolik nejezdí a poklesl dokonce i export.

Podle průzkumu klesá hlavně podíl mužů mezi 18 a třiceti lety, kteří pijí pivo. "Tito lidé už jsou zvyklí jezdit do zahraničí, rádi zkoušejí nové věci, nechtějí se držet zvyků svých rodičů. Navíc ještě nemají z práce a ze stresu překyselený žaludek," říká v nadsázce Veselý.

Igor Maňour, Lenka Buriánková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme