Správa železnic do roku 2022 otevře 10 nových zastávek a jednu stanici. Podívejte se, kde mají vzniknout

Modernizace koridorů, nové zastávky, stanice a vysokorychlostní tratě. Takové jsou plány Správy železnic na několik příštích let. Jen letos hospodaří s rozpočtem téměř 40 miliard korun. Nové stavby mají zrychlit cestování po Česku i do zahraničí. Prioritou je modernizace rychlostních koridorů. Na plány se ptal Radiožurnál.

PŘEHLED Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Čekání na vlak

Čekání na vlak | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

Správa železnic chce modernizovat především čtvrtý rychlostní koridor přes jižní Čechy do Rakouska a taky třetí z Prahy do Plzně a dále do Chebu. Pracuje i na úpravách trati z Plzně k německým hranicím přes Domažlice. Po té jezdí expresy z Prahy do Mnichova a modernizace má výrazně zkrátit jejich jízdní doby.

Některé stavby na koridoru už cestu do Německa zkrátily. „Poslední velká otevřená stavba byly Ejpovické tunely, v této chvíli je stavba v plném proudu v úseku Plzeň – Domažlický přesmyk,“ připomíná pro Radiožurnál mluvčí Správy železnic Marek Iliaš.

Úsek by měl být hotový ještě do konce května. Aby byla modernizace trati z hlavního města k hranicím kompletní, připravuje se také optimalizace úseku Praha – Beroun.

Správa železnic do roku 2022 otevře 10 nových zastávek a jednu stanici. Třeba v hlavním městě budou vlaky zastavovat na třech nových místech.

„V plném proudu je v rámci výstavby čtyřkolejné přeložky trati v hlavním městě výstavba stanice Praha-Zahradní Město a zastávky Praha-Eden. Pro veřejnost by se měly otevřít v průběhu příštího roku. Cestování vlakem po metropoli zlepší v horizontu několika let také zastávka Praha-Rajská zahrada, která vznikne v bezprostřední blízkosti stejnojmenné stanice metra,“ upřesňuje Iliaš.

Ještě letos budou nové zastávky také v Karlových Varech u arény nebo na příbramském sídlišti. Některé stanice Správa železnic zrekonstruuje. To se týká třeba hlavního nádraží v Pardubicích nebo celého uzlu Brno.

Vysokorychlostní tratě

Ministerstvo dopravy má v plánu stavět taky vysokorychlostní tratě. Teď připravuje studie proveditelnosti. „Zde jde především o úseky mezi Prahou, Ústím nad Labem a Drážďany, potom mezi Prahou, Brnem a Břeclaví a mezi Přerovem a Ostravou. Jsou vybrány pilotní úseky, na kterých by se měly přednostně zadávat dokumentace pro územní rozhodnutí,“ řekl mluvčí resortu dopravy František Jemelka.

Jestli bude nutné v plánovaných investicích kvůli ztrátám v souvislosti s opatřeními proti koronaviru škrtat, zatím není jasné. Informace o rušení konkrétních projektů ministerstvo dopravy nezveřejnilo. Jemelka ale připouští, že s oznamováním nových projektů čekají.

HLAVNÍ PLÁNOVANÉ PROJEKTY

„Rychlá spojení“ – vysokorychlostní tratě (příprava studií)

  • Praha – Ústí nad Labem – Drážďany | 1. a 4. tranzitní koridor
  • Praha – Brno – Břeclav | 1. tranzitní koridor
  • (Brno)-Přerov-Ostrava | část. 2. a 3. tranzitní koridor

 

Modernizace a výstavby

  • Plzeň – Domažlice-státní hranice
  • Plzeň – České Budějovice
  • Cheb – Ústí nad Labem
  • Praha – Kladno (s odbočením na letiště Václava Havla)
  • Kolín – Děčín
  • Ostrava-Kunčice – Frýdek Místek
  • Kolín – Havlíčkův Brod – Brno
  • Brno-Přerov
  • Praha-Vysočany – Mstětice
  • Praha-Smíchov – Černošice
  • Černošice-Beroun
  • Praha hl. nádraží – Praha Hostivař

 

Modernizace dopravních uzlů

  • Brno
  • Ostrava
  • Plzeň
  • Pardubice
  • Beroun
  • Česká Třebová

Vojtěch Tomášek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme