Pražské hlavní nádraží a Žižkov spojuje nový podchod. Železnici ve městě doplnila i stanice Zahradní město

Nový podchod za 220 milionů korun z pražského hlavního nádraží na Žižkov se v pátek otevřel veřejnosti. Skrze nádraží tak bude možné projít z Vrchlického sadů do Seifertovy ulice. Žižkovský výstup z podchodu zajistí kromě schodiště také dvojice eskalátorů a výtah. Cestujícím v Praze se navíc otevřela i nová stanice na trati mezi pražským hlavním nádražím a Hostivaří – Správa železnic o půlnoci zprovoznila zastávku Praha-Zahradní Město.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Podchod spojuje hlavní nádraží se Seifertovou ulicí

Podchod spojuje hlavní nádraží se Seifertovou ulicí | Foto: Jaroslav Hroch | Zdroj: Český rozhlas

Stavba podchodu trvala zhruba 16 měsíců. Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) při otevření podchodu připomněl, že stavba výrazně usnadní přechod obyvatelům Žižkova a Vinohrad. „Před osmi lety spočítala skupinka vysokoškoláků, že za jednu pracovní směnu přeběhne přes koleje asi 1200 lidí. Teď už lidé nebudou mít důvod takhle nebezpečně hazardovat,“ řekl ministr.

„Stavební práce trvaly přibližně 16 měsíců a zahrnovaly mimo jiné i přeložky kolejí, stávajícího kabelového kolektoru a vodovodu i úpravy kanalizace. V následujících týdnech budou probíhat jen dokončovací práce, na úpravě okolí výstupu z podchodu a podél části komunikace v areálu,“ řekl Radiu DAB Praha mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Na pražském hlavním nádraží také pokračuje rekonstrukce secesní Fantovy budovy. Brzy by měla být dokončena renovace fasády, na kterou navazuje oprava vnitřních prostor. Ta začala letos. Správa chce také v říjnu představit další projekty na připravované trati na letiště.

Praha-Zahradní město

Do nové stanice Praha-Zahradní město nyní jezdí vlaky po rozšířené čtyřkolejné trati s rychlostí až 120 km/h. „Trasa se zároveň téměř o čtvrt kilometru zkrátila. Během stavby bylo třeba odvézt bezmála půl milionu materiálu, převážně zeminy a kamenné sutě,“ popisuje Gavenda.

Konec Airbnb v Praze? Podle stavebního úřadu musí být byty pro pronájem zkolaudované jako ubytovny

Číst článek

Nová stanice je v místě křížení s rozšířenou Průběžnou ulicí. Tvoří ji dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště, ke kterým vedou schody a výtahy. Ty propojují celý terminál, jehož součástí jsou i zastávky tramvají a autobusů v podchodu. Na novém nádraží budou zatím zastavovat osobní vlaky linky S9 a spěšné vlaky linky R49, od prosince také rychlíky linky R17.

Stanice je součástí kompletní rekonstrukce koridoru. V rámci toho byla zrekonstruována stanice Praha-Vršovice, která byla rozšířena o čtvrté nástupiště a také podchod směrem k Nuslím. Ve stanicích vzniklo také nové zabezpečovací zařízení. Dále na trati byla v závěru loňského roku otevřena nová zastávka Eden.

Celý projekt modernizace části pražské železnice stál 5,3 miliardy korun, většinu nákladů pokryly peníze z evropských fondů.

Jaroslav Hroch, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme